مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

قدم اول در دوری از گناه در آخر الزمان

مهدویت

اگر میخواهیم زندگی سالم و پاک و عاری از گناه داشته باشیم ؛ برای رسیدن به این هدف باید تلاش و کوشش کنیم، به قول سعدی که میگوید :

نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود                        مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

هر کو عمل نکرد و عنایت امید داشت              دانه نکاشت ابله و دخل انتظار کرد

در قدم اول برای پاک مانده از گناه و منتظر واقعی شدن این است که ، از عوامل و  زمینه های گناه دوری کنیم و آنچه سبب تحریک نفس اماره میشود ترک کنیم . چون زمینه گناه منجر به  انجام خود گناه میشود مثلا؛ در زمینه اعتیاد اگر خوب دقت کنیم متوجه میشویم که اول وارد زمینه این مساله میشود و با دوستانی که به مواد مخدر گرفتار هستند رفت و آمد میکند و کم کم همین زمینه اعتیاد او را هم ایجاد  میکند.

مگر ممکن است انسانى که لباس سفیدى پوشیده داخل اطاقى پر از دود شود و لحظاتى در آن بماند و بدون کمترین آلودگى خارج گردد؟ اینها خُطُوات (گامهاى) شیطان است.  این امور دامهاى رنگارنگ و پرجاذبه شیطان است که انسان را قدم به قدم به لبه پرتگاه نزدیک مى ‏کند. و هنگامى که به پرتگاه رسید لغزش مختصرى او را به درّه ضلالت و گمراهى روانه مى‏ کند. بنابراین باید مواظب دوستان، محیط اطراف، محلّ تحصیل و کار، وسایل ارتباط جمعى، مجالس و محافلى که در آن شرکت کنید باشیم، تا پاک بمانید.(۱)

هر روز به خود بگویید که موجودی شایسته ولایتید. اشرف مخلوقاتید و از عظمت تان همین بس که خداوند توانا، پس از آفرینش شما به خود آفرین گفت. به خود بگویید که قابلیت آن را دارید که با قرار گرفتن در مسیر رشد و کمال، از فرشتگان بالاتر روید و شایسته  بهترین ها هستید.

پ ن:
۱)سوگندهاى پر بار قرآن، ص ۹۰.

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.