مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

الگوهای زیبای فضایل اخلاقی (۲)

الگوهای زیبای فضایل اخلاقی (2)
آنچه در اخلاق مهدوی مورد اهمیت است این است که ؛ شکوفائی مسائل فطری و استعدادهای انسانی بدون توجه به تعلیمات وحی و سنت اهل بیت علیهم السلام امکان پذیر نمی باشد. چهار نکته اساسی که در قرآن ، روایات و ادعیه مخصوصا متون زیارات و دعاهایی که مربوط به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه وارد شده که بیانگر ضرورت توجه به اخلاق همراه با معارف اهل بیت علیهم السلام میباشد که در ادامه به چهار نکته اساسی اشاره خواهیم نمود.

اسوه والگو بودن اهل بیت (علیهم السلام)
۲.انس با امام (علیه السلام)
۳.باز گرداندن امور به اهل بیت (علیهم السلام)
۴.عهد وپیمان شیعه وبیعت آنان با امام عصر (عجل الله تعالی فرجه)
قسمت اول که انتخاب اسوه و الگو از اهل بیت علیهم السلام بود گذشت و در ادامه به بررسی ادامه نکات خواهیم پرداخت.

انس با امام علیه السلام ؛
شکری زبانی وقتی نتیجه شیرینی خواهد داشت که تبدیل به شکر عملی شود و این شکر عملی و قدر دانی از رفیق و همدم خود وقتی ادا خواهد شد که انسان با رفیق خود انس بگیرد و او را همدم خود قرار دهد و انیس و مونس او شود و به راحتی چیزی را که به دست آورده است از دست ندهد و خلاصه اینکه هر چیزی که موجب استحکام این رفاقت خواهد شد به دست آورد و انجام دهد و از کارهایی که موجب  دوری او از رفیقش شود خود را دور کند .

امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) می فرمایند:
امام، انیسی است یار وپدری مهربان، وبرادری است همسان وهمتا، ومانند مادری است نیکوکار نسبت به فرزند کوچکش، وپناه بندگان در پیشآمد های ناگوار.(1)

ا. خدایا او را با شریکانش در کارها وکمک کارانش در اطاعت پروردگار همراه ساز که آن ها از اهل وفرزندان وشهر ودیار خود به خاطر حضرت بریده اند وتجارتشان را رها کرده ودر زندگی خویش دچار ضرر شده اند، در مردم نیستند در عین حالی که شهر ودیار خویش را ترک نکرده اند….(2)

یاران خاص آن حضرت کسانی هستند که ؛ از همه زندگی خویش بریده اند جهت انس و یاری امام زمانشان و جز یاد او در خاطرتشان چیزی نیست و جز او مونس و همدم و پناهگاهی ندارند .
1- کافی جلد ۱ صفحه ۳۸۷ باب نادر فی فضل الامام
2- ربیع الانام صفحات ۱۰۶ و۱۰۷

 

پ ن:
پوستر برگرفته از سایت آستان قدس رضوی

اشتراک گذاری
1 دیدگاه
  1. بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین. وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ ﴿۱۰۳﴾و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد و نعمت‏ خدا را بر خود ياد كنيد آنگاه كه دشمنان [يكديگر] بوديد پس ميان دلهاى شما الفت انداخت تا به لطف او برادران هم شديد و بر كنار پرتگاه آتش بوديد كه شما را از آن رهانيد اين گونه خداوند نشانه‏ هاى خود را براى شما روشن مى ‏كند باشد كه شما راه يابيد (۱۰۳) صدق الله ربنور عزیز عظیم ( ایه اشاره به توسل معصومین عزیز و حضرت ولی عصر علیه السلام ۱۲۱۳۱۴ )

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.