مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

چرا قوم موسی(علیه السلام) در غیبت ایشان فریب سامری را خوردند؟!

۳۸-۱

قرآن کریم، علت گمراهی بنی اسرائیل را به غیبت حضرت موسی ارتباط داده است. چنانچه می فرماید: «قَالَ فَإِنَّا قَدْ فَتَنَّا قَوْمَکَ مِن بَعْدِکَ وَأَضَلَّهُمُ السَّامِرِیُّ» ما از پی تو قومت را امتحان کردیم و سامری گمراهشان کرد. طه، ۸۵.

با دوری حضرت موسی از قوم خود، ابلیس مردم را از بازگشت ایشان ناامید کرد و مردم که به حجت ظاهره عادت کرده بودند، گوساله سامری را به عنوان جانشینی برای خدای خود در روی زمین پذیرفتند.

در تفسیر قمی آمده است: وقتى حضرت موسی برای گرفتن تورات و الواح به کوه طور رفت و در موعد مقرر باز نگشت، بنی اسرائیل با فریب ابلیس سر به طغیان نهادند و خواستند جانشین او هارون را بکشند؛ در این میان ابلیس به صورت مردى نزد ایشان آمد و گفت: موسى فرار کرده و دیگر بر نمی گردد، براى این که بدون خدا نمانید، زیورهایتان را جمع کنید تا برایتان معبودى بسازم که عبادتش کنید … سامری با خاکی که از زیر پای اسب جبرئیل برداشته و آن را مایه مباهات خویش می دانست، گوساله ای از طلا ساخت و آن خاک را در آن ریخت، گوساله به صدا در آمد و بنى اسرائیل در برابر آن به سجده افتادند، و عدد آنهایى که به سجده افتادند هفتاد هزار نفر بود … .[۱]

این انحراف عاقبت کسانی است که در تعیین ولی خدا عجله کرده و تحمل انتظار را ندارند در حالیکه قرآن کریم فرمود: «أَتی‏ أَمْرُ اللَّهِ فَلا تَسْتَعْجِلُوهُ سُبْحانَهُ وَ تَعالی‏ عَمَّا یُشْرِکُونَ». امر خداآمدنی است، پس درباره آن شتاب نکنید، او منزه و برتر است از آنچه آنها شرک می ورزند. سوره نحل، آیه ۱.

همچنین امروزه نیز، باطولانی شدن مدت زمان غیبت حضرت صاحب الزمان(علیه السلام)، عده ای دچار همین انحراف شده و فریب سخنان ناامید کننده ابلیس را خورده اند. این گروه به گوساله ای ایمان آورده اند که نامش احمدالحسن بوده و به دست سامری زمان (آمریکا) ساخته شده است تا بتواند جانشینی محسوس و ملموس برای خدا در روی زمین باشد! (نعوذبالله).

این درحالی استکه إمام صادق‏ (علیه السلام) مردم را از عجله کرد در امر امام عصر(عج) هشدار داده و فرمودند: «کذب الوقاتون و هلک المستعجلون و نجا المسلمون».[۲] تعیین کنندگان زمان آن دروغگو هستند و عجله کنندگان از بین مى‏‏روند و تنها تسلیم شدگان نجات مى‏ یابند. لذا بر اساس دستور اهل بیت(علیهم السلام) وظیفه کنونی ما انتظار فرج است تا اینکه امر برایمان روشن گردد. پیامبراکرم(ص) فرمود: افضل العباده انتظار الفرج.[۳]

 


[۱]قمی، علی بن ابراهیم، تفسیر قمی، ج ۲، ص ۶۱-۶۲، دار الکتب، قم، ۱۴۰۴ق.

[۲]بحارالانوار،ج ۵۲، ص ۱۰۳.

[۳]بحار الانوار ج ۵۲ ص ۲۵.

منبع:سایت کج راه

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.