مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

چیزی شبیه به پیاده‌روی اربعین- جهان منجی میخواهد

زمان ظهور چه شکلی است؟ وقتی آقا بیاید چه می‌شود؟ این را نمی‌دانم ولی می‌دانم که زیارت اربعین به خصوص پیاده‌روی‌اش بوی ظهور می‌دهد. سفر اربعین رفتید؟ هر که هر چه دارد بدون هیچ حساب و کتابی آورده. کسی دنبال سود و منفعت‌جویی و اسم و رسم و اینجور چیزها نیست. هر که هر چه از دستش برسد انجام می‌دهد. بزرگ و کوچک، فقیر و غنی، خواص و عوام، همه جمعند.
کسی را به خاطر فقر، طبقه اجتماعی، تیپ ظاهری پس نمی‌زنند. به کسی دست رد نمی‌زنند. تا حالا دیدید که کسی را در موکبی راه ندهند و بگویند: «برو تو سیست به ما نمی‌خوره!» کسی به در بسته نمی‌خورد. می‌خواهد فردی غریب از جایی عجیب باشد. اصلا هر چی. کسی برچسب نمی‌خورد. کسی جدا نمی‌شود. همه با هم‌اند. همه زائر امام حسین‌اند. همه ملت امام حسین‌اند.
همه با هم در یک مسیرند. کسانی که در مسیر خسته شوند، ضربه ببینند، گرسنه شوند، مشکلی برایشان پیش بیاید، بقیه کمکشان می‌کنند. اصلا موکب می‌زنند که کسی در راه مشکلی نداشته باشد. حتی به فکر تاول پای زائران هم هستند. چرا؟ چون این یک مسیر است که همه با هم می‌رسند. جمعیت مثل دریا می‌ماند. دریا بین قطره‌هایش فرق نمی‌گذارد. همین چیزهای زیبای اربعین است که مرا یاد ظهور می‌اندازد.
در روزهای ظهور همه با هم جامعه مهدوی را شکل می‌دهند. کسی از جامعه نه خارج می‌شود و نه بیرون می‌افتد. کسی در جامعه برچسب نمی‌خورد بلکه به جامعه می‌چسبد.
من هنوز نمی‌دانم ظهور چه شکلی است ولی هر چه است چیزی شبیه به پیاده‌روی اربعین است.

#منجی  #جهان_منجی_میخواهد
#المنقذ  #savior

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.