مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی در عصر غیبت

 

۵۷-۱۱

تشکیل حکومتی بر آمده از اسلام و قوانین اسلامی یکی از آرمانهای والای انقلاب اسلامی بود که با پیروزی انقلاب به ثمر نشست. یکی از موضوعات مهم که هم قبل از انقلاب و هم مخصوصا بعد از انقلاب بسیار مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است، بحث درباره جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی است.
در حکومت اسلامی در عصر غیبت، ولایت فقیه هسته ی اصلی و موتور محرک به حساب می آید بطوریکه با تقویت جایگاه آن ، حکومت تقویت شده و با تضعیف آن حکومت دچار ضعف می شود. در همین راستا دشمنان اسلام و روشنفکران کنونی همواره بدنبال مبارزه و شبهه افکنی در این موضوع بوده و هستند تا با از کار انداختن چرخه ی اصلی و مرکزی حکومت اسلامی بتوانند نظام اسلامی را تضعیف کرده و شعار ناکارآمدی اسلام در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی را سر بدهند و بگویند تعالیم اسلامی کارکرد فردی دارد و مربوط به مسایل عبادی است و دین در بحث حکومت و تشکیل حکومت برنامه ی ندارد و اصولا دین از سیاست جداست.
ما در این سلسه مباحث بنا بر فرمایش امام خمینی که فرمودند :« والله اسلام تمامش سیاست است. اسلام را بد معرفی کرده اند. سیاست مُدُرن از اسلام سرچشمه می گیرد».(۱) اسلامی را برای شما معرفی خواهیم کرد که در حوزه ای حکومت و تشکیل آن برنامه دارد و این ولایت فقیه است که در عصر غیبت ضامن بقاء و اجرای احکام اسلامی می باشد.
۱.صحیفۀ امام ،ج۱، ص۲۷۰

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.