مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

ویژگی یاران امام زمان(علیه السلام)

IMG_20160602_211014

آنچه از روایات استفاده می شود تعداد فرماندهان درجه اول حضرت ۳۱۳ نفر می باشند به تعداد یاران حضرت رسول(ص) در روز بدر، که غالبا جوان هستند و تعداد پیران آنها مانند نمک در طعام می باشد. اسامی آنها و پدارنشان در صحیفه ای که ایشان به همراه دارند ذکر شده است و در هنگام ظهور حضرت به سرعت نزد ایشان گرد خواهند آمد.
امام باقر(ع) می فرمایند: در حالی که جوانان شیعه در پشت بام های خود در خوابند، ناگهان در یک شب بدون مواعدۀ قبلی در مکه نزد صاحب خود جمع می شوند مانند ابر پاییزی از قبیله ها.(۱)
در روایات فراوانی ویژگیهای سپاه حضرت و یاران ایشان بیان شده است. مانند روایت امام صادق(ع) که می فرمایند: با لشگری خروج می کند که اگر آن ها به کوه ها رو آورند، از بین می برند و راه را باز می نمایند.(۲) و بر شمشیر هر یک اسم و نسب او نوشته شده است.
فرماندهان حضرت مردانی هستند که شب ها نمی خوابند، زمزمه شان در نماز مانند زمزمه زنبوران عسل است … راهبان شب و شیران روز هستند.
فضیل بن یسار گوید: از امام صادق(ع) شنیدم که فرمودند: … در جنگ ها به دور حضرت می پیجند و با جانشان از ایشان نگهداری می کنند و هر چه از آنها بخواهد، برآورده می سازند… برای شهادت دعا می کنند و آرزویشان کشته شدن در راه خداست. شعارشان« یالثارات الحسین»( این شعار نیروهای طالقان است) است… خداوند به وسیله آنها امام حق را نصرت دهد.(۳)
۱.الامام المهدی، ص ۲۲۶.
۲.کشف الغمه، ج ۳، ص ۳۱۴.
۳بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۳۰۸

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.