مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

ملائکه در سپاه امام زمان(عجل الله)

IMG_20160601_182338

سپاه و نیروی نظامی حضرت را علاوه بر حیوانات که به امر تکوینی و ولایی خود را در اختیار ایشان قرار می دهند، یگان هایی از ملائکه ، جن و انسان ها شکل می دهند.
در مورد همراهی ملائکه در ارتش حضرت روایات فراوانی وارد شده است. رسول خدا(ص) در حدیث معراجیه فرمود: او« قائم» را به لشگرم یاری می دهم و با فرشته هایم مدد می رسانم تا دعوت مرا اعلان کند و مردم را به اعتقاد یگانگی من گرد آورد، سپس او را ادامه می دهم و روزها را بین دوستانم تا روز قیامت می چرخانم.(۱)
در بعضی از روایات فرود آمدن جبرائیل و میکائیل برای نصرت و یاری حضرت اشاره دارند. امام باقر(ع) می فرمایند: گویا می بینم او را از مکه به سوی کوفه حرکت کرده با پنج هزار ملائکه، جبرائیل از راست و میکائیل از چپ و مومنین در جلوی او و لشگر خود را در شهرها پراکنده می سازد.(۲)
اما در مورد همراهی جنّیان حضرت مهدی(عج) را در عصر ظهور روایاتی از ائمه به دست ما رسیده است. امام صادق(ع) به مفضل بن عمر فرمودند: مومنین جن او را یاری خواهند نمود، مفضل گوید: آیا ملائکه و جن برای مردم ظاهر می شوند؟ فرمود: بلی، به خدا قسم با ایشان گفتگو می کنند، مانند اینکه شخصی با اهل و عیال خود صحبت می کند. مفضل پرسید: همراه او می روند؟ فرمود: بلی، والله، ای مفضل، ایشان به ارض هجرت و ما بین کوفه و نجف فرود می آیند و تعداد اصحابش از ملائکه چهل و شش هزار نفر و از جنیان شش هزار است.(۳)

پی نوشتها:
۱.کمال الدین، ج ۱، ص ۳۶۹- ۳۳۶.
۲.بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۶.
۳.همان، ج ۵۳، ص ۱۰.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.