مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

مدت نبرد حضرت مهدی(عج)

IMG_20160605_212847

حضرت مهدی(عج) پس از قیام و دعوت بشریت به خود ، باکسانیکه که دعوت ایشان را نمی پذیرند شروع به جنگ می کنند. در این جنگ ها همه مناطق را فتح می کنند. در روایات زیادی نام بعضی از این مناطق آمده است. به عنوان نمونه نام روم، شام، مصر، چین، ترکیه، هند، دیلم، فلسطین، عکا و … ذکر شده است.
مدت نبرد حضرت با جبهۀ باطل در روایات گوناگون، از ۸ ماه تا ۵ سال به بالا نقل شده است.  امام باقر(ع)  می فرمایند: هشت ماه شمشیر بر دوش می گذارد و درهم و بر هم می کشد و همواره از دشمنان خدا را نابود می سازد تا خدا راضی شود. ابوبصیر عرض کرد چگونه می فهمد که خدا راضی شد؟ فرمود: در دل او رحمت می افکند.(۱)
به نظر می رسد با توجه به نصرت الهی و نیروی نظامی قوی و نیز حرکت همراه با ارعاب و ایجاد وحشت و استفاده از وسایل سریع و مدرن و پیشرفته، مدت نبرد حضرت خیلی طولانی نخواهد بود و مدت کمتری که در احادیث آمده را می توان معقول دانست.
پس از آنکه تمام دنیا را فتح کردند، ایشان به هر منطقه ای، حاکمانی را تعین می کنند و به آنجا می فرستند و آنها هر زمان که نیاز به حضرت پیدا می کنند به راحتی با ایشان ارتباط برقرار می کنند.
امام باقر(ع) می فرمایند: زمانی که قائم قیام کرد، به هر منطقه ای از مناطق زمین، مردی را می فرستد و می فرماید: برنامۀ تو در کف دست توست وقتی کاری برایت پیش آمد که حکم قضایی آن را نمی دانی، به دستت نگاه کن و هر چه در آن است عمل کن.(۲)
۱.کمال الدین، ج ۱، ص ۳۲۹.
۲.غیبت نعمانی، ص ۳۱۹

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.