مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

مبارزه با فساد در دولت مهدوی

IMG_20160523_185141

در عصر قبل از ظهور که ظلم و فساد فراگیر شده و تمام جوامع بشری در آلودگی های گوناگون غرق شده و فضا به گونه ای آلوده شده که دین داری از سخترین کارها شمرده می شود ، در چنین وضعیتی ندایی عالم را فرا می گیرد و کسی می آید که ظلم و فساد را ریشه کن می کند و عدل و خوبیها را حاکم می کند و به فرموده حضرت صادق(ع): و یذهب الشر و یبقی الخیر(۱)؛ شر می رود و خیر می ماند.
با وجود حاکمیت حضرت قائم(عج) به جای بوی نفرت انگیز گناه و آلودگی، این بوی نسیم و عطر گونه بهاری است که در عالم وزیدن می کند و مردمِ در ظلمت و تاریکی فرو رفته، در روشنایی و نور قدم می گذارند.
مردمان  روزگار  عصر ظهور در سایۀ تربیت مهدوی(عج) دیگر اشتیاق چندانی به گناه پیدا نمی کنند و زنا و شراب و ربا که در عصر قبل از ظهور شیوع داشت، در جامعه مهدوی به فراموشی سپرده می شود، چنانچه رسول خدا (ص) می فرمایند: و یذهب الزنی و شرب الخمر و یذهب الربا(۲)؛ و زنا و شراب خواری و ربا نابود می گردد.
دروغ یکی از گناهانی است که در عصر قبل از ظهور دامن گیر بشریت می شود، به گونه ای که در تمام عرصه های گوناگون اعم از سیاست و اقتصاد گره می خورد و سیاست مندان، مردمان را به بازی گرفته و فریب می دهند و بسیاری از معاملات با دروغ شروع و به پایان می رسد. با استقرار حکومت پاکان و راست گویان، دیگر دروغ قدرتی برای خودنمایی پیدا نمی کند چنانچه به فرموده رسول خدا(ص) … خداوند به برکت «مهدی(ع)» دروغ را نابود می کند و…(۳)
نکته ی تربیتی که می شود از اینگونه روایت گرفت این است که منتظر واقعی باید خود را از همین الان در مسیر هدایت و اخلاق مهدوی قرار بدهد و چنان زندگی کند که گویا در عصر ظهور زندگی می کند.
۱.المهدی، ص ۲۲۱ .
۲.منتخب الاثر، ص ۴۷۴.
۳.غیبت شیخ طوسی، ص ۱۸۵

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.