مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

آینده جهان در اعتقاد مهدی باوران

IMG_20160520_194742

* اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم*

اعتقاد به ظهور آخرین منجی عالم بشریت و برپائی حکومت عدل جهانی یکی از عمیق ترین و استوارترین باورهای می باشد که در قلب شیعیان رسوخ کرده و به دنبال آن آینده ی جهان را بسیار روشن می بینند. در این هیاهوی قدرتهای جهانی که انسان را به جای خدا می نشاند و به قدرتی ماورای قدرتهای پوشالی خودشان اعتقادی ندارند،عده ای بنا بر آموزهای دینی خودشان به برچیدن شدن حکومت های ظلم و برپائی حکومت عدل به دست صالحان ایمان دارند.
از منظر قرآن وارثان زمین به دست مصلحان می باشد، همان جایی که می فرماید:« وَ لَقَد کَتَبنا فِی الزَبُور مِن بَعدِ الذِکر اَنّ الارضَ یَرِثُها عِبادیَ الصالِحُون»(۱) و ما در زبور پس از تورات نوشته ایم که این زمین را بندگان صالح به میراث خواهند برد.
و آیه ی «و نُریدُ اَن نَمُنَّ علی الذِین استُضعِفوا فی الارض و نَجعَلَهُم ائِمّه و نَجعَلَهُم الوارِثین (۲) و خواستیم بر کسانی که در زمین( علی رغم اینکه حکومت حق آنها بود ولی از آنها غصب شده) فرو دست شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان گردانیم و ایشان را وارث(زمین) کنیم.
امیرالمومنین (ع) پیرامون این آیه می فرماید: این گروه، آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم هستند. خداوند مهدی آنان را بعد از زحمت و فشاری که بر آنان وارد می شود بر می انگیزد و به آنها عزت می دهد و دشمنانشان را خوار و ذلیل می کند.(۳)
به مدد الهی و با عنایت خاص حضرت بقیه الله العظم روحی فداه قصد داریم در این سلسله نوشتار برای شما ترسیمی از حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) با نیم نگاهی به تفاوت آن با جهانی سازی غربی ارائه دهیم.
*اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم*
۱.انبیاء، آیه ۱۰۵
۲.قصص، آیه ۵.
۳.غیبت، شیخ طوسی، ص ۱۱۳

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.