مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

چرا باید امام زمان در آخرالزمان ظهور کند و عالم را نجات دهد؟

۵۶-۱

سوال- چرا باید امام زمان در آخرالزمان ظهور کند و عالم را نجات دهد؟

جواب- آن گونه که مى دانیم هر روز بلکه هرساعت که از عمر دنیا سپرى مى شود، همه موجودات و تکنیک‌ها و صنعت‌ها به طور کلّى هرچیزى، رو به کمال و ترقى مى رود، مثلًا روزى بشر قدرت سوارشدن بر چهار پایان را هم نداشت، الان بافضا پیما در فضاى بیکران به پرواز در مى آید و توان معالجه درد دندانى را نداشت، حالا سلولهاى بنیادى مى سازد و در اعمال ریزه کارى‌ها و مویرگهاى مغز بازى مى کند و از فاصله شش هزار کیلومترى عمل جراحى انجام مى دهد و مثال هاى نامتناهى دیگر.
پس بشریت روزى و روزگارى از این مسیرها به پایان راه و انتهاى آنها رسیده و سردوشى به کمال رسیدن را، بر دوش خود خواهد زد.
به موازات این حرکت هاى مادى حرکت هاى معنوى نیز روزى باید، به کمال برسد و شایستگى پذیرش و ظرفیت قبول این کمال را از هر جهت داشته باشد و آن نخواهد بود مگر در زمانى که خداوند شخصیت برگزیده و ذخیره نهائى خود را به جامعه ابناء بشر ارزانى دارد تا بادست او دین واقعى و عدالت حقیقى را در روى زمین پیاده کرده و به اجرا درآورد.

چنانکه در روایات داریم که علم ۲۷ حرف است، تازمان ظهور ۲ حرف آن پیاده مى شود و ۲۵ حرف آن به وسیله آخرین حجت الهى، پیاده و به اجرا درخواهد آمد.
نتیجه این که علم و عقل به ما مى گوید: که جریانهاى کمال مادى و معنوى، این کره خاکى، در عرض هم و بموازات همدیگر، پیش باید در آخر الزمان ظهور نماید.

منبع: ۱۱۱ پرسش و پاسخ درباره امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

گردآوری : مائده عضو انجمن منجی دوازدهم

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.