مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

چرا باید امام دوازدهم فرزند امام یازدهم باشد؟

۷۶-۱

شرح پرسش:
چه لزومی دارد مصلح جهان همان فرزند امام یازدهم باشد؟ مگر خداوند قادر نیست هر وقت اراده کند مصلحی می‌آفریند؟ چرا خداوند فردی را هزار سال یا دوهزار سال نگهداری می‌کند تا در موقع لزوم از آن استفاده کند تا افرادی که منتظر فرصت می‌باشند بهانه‌گیری کنند؟

پاسخ:
اولاً اعتقاد به امامت از دید اسلام پس از اعتقاد به علم گسترده و غیر محدود حکمت خداوند است و خداوند بر اساس حکمتی که دارد امام زمان(عج) را زنده نگاه داشته است هر موقع صلاح بداند وی را ظاهر می‌سازد و حکومت عدل جهانی را به دست وی در جهان مستقر می‌سازد.

ثانیاً اگر ظهور مصلح به گونه‌ای دیگر انجام شود چون ما به حکمت و مصلحت الهی احاطه نداریم باز ممکن است گفته شود چرا به این گونه است به صورت دیگری نیست.

ثالثاً امام زمان(عج) تنها برای این زنده نیست که زمانی خداوند وی را ظاهر سازد و جهان را پر از عدل و داد کند بلکه در حال حاضر (عصر غیبت) نیز امام نقش بزرگی را در جهان از نظر تربیت معنوی نسبت به افراد مستعد و لایق به عهده دارد چه این که ایشان واسطه فیض در جهان است و اگر گفته شود چرا خداوند با این روش به افرادی که منتظر فرصت هستند میدان داده است یادآور می‌شویم که خداوند این جهان را اصولاً وسیله تکامل و آزمایش انسان‌ها قرار داده است و تکامل انسان‌ها از این طریق به وجود می‌آید. بنابراین غیبت امام زمان(عج) چنان که در احادیث آمده، وسیله‌ای برای امتحان و آزمایش الهی می‌باشد.
منبع: موسسه حضرت ولی عصر علیه السلام

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.