مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

آیا قیام امام مهدی (عج) مسلحانه است؟

۵۸-۱

 

آیا قیام امام مهدی (عج) مسلحانه است؟ و منظور از قیام با شمشیر چیست؟

پاسخ: مسلم است که امام مهدى (عجل الله فرجه) نیز مانند پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) نخست اعلان دعوت عمومى مى کند ودر آغاز ظهورش، مردم را از پیام انقلاب خود آگاه مى سازد واتمام حجت مى کند. در این میان عده اى دعوتش را مى پذیرند وراه سعادت پیش مى گیرند وعده اى به مخالفت برمى خیزند که امام مهدى (عجل الله فرجه) در برابر اینها قیام مسلحانه مى کند. ?چنانکه امام جواد (علیه السلام) فرموده است: (وقتى ۳۱۳ نفر یاران خاص حضرت قائم (عجل الله فرجه) به خدمتش در مکه رسیدند، حضرت دعوتش را به جهانیان آشکار مى سازد، ووقتى که این تعداد به ده هزار نفر رسید، به اذن خدا قیام مسلحانه مى کند وخروج مى نماید). (۱)

واما درباره قسمت دوم پرسش باید گفت که ظاهرا مقصود از خروج با شمشیر مأموریت به جهاد، وتوسل به اسلحه براى اعلاى کلمه حق است، واینکه با هیچ یک از کفار به مصالحه نمى نشیند. زیرا (شمشیر) همیشه کنایه از قدرت ونیروى نظامى بوده وهست، همان گونه که (قلم) کنایه از علم وفرهنگ است. ونیز از قدیم معروف بوده که کشور با دو چیز اداره مى شود: قلم وشمشیر.
پس منظور از قیام با شمشیر، همان اتکاى بر قدرت است، تا مردم نپندارند که این مصلح بزرگ به شکل یک معلم یا یک واعظ عمل مى کند، بلکه او یک رهبر مقتدر الهى است که امان را از ستمگران ومنافقان مى گیرد.

پی نوشته ها :
(۱) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج ۵۲، ص ۲۸۳.

گردآوری : مائده از انجمن منجی  دوازدهم

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.