مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۱۷ (مهدی موعود علیه السلام در قرآن ۹)

 IMG_20160423_001717

  1. خداوند متعال در آیه ۴۱ سوره حج می فرماید: «الَّذینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَ آتَوُا الزَّکاهَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَهُ الْأُمُور» یعنی «همانان که اگر آنان را در زمین قدرت و تمکّن دهیم، نماز را برپا مى‏دارند، و زکات مى‏پردازند، و مردم را به کارهاى پسندیده وا مى‏دارند و از کارهاى زشت بازمى‏دارند و عاقبت همه کارها فقط در اختیار خداست»
  2. کسانی که در این آیه از آنها سخن به میان آمده است هرگز پس از پیروزى، همچون خودکامگان و جباران، به عیش و نوش و لهو و لعب نمى‏پردازند، و در غرور و مستى فرو نمى‏روند، بلکه پیروزیها و موفقیتها را نردبانى براى ساختن خویش و جامعه قرار مى‏دهند آنها پس از قدرت یافتن تبدیل به یک طاغوت جدید نمى‏شوند، ارتباطشان با خدا محکم و با خلق خدا نیز مستحکم است چرا که اهل نمازند و نماز سمبل پیوند با خالق است، و نیز اهل زکاتند و زکات رمزى براى پیوند با خلق، ایشان امر به معروف و نهى از منکر می کنند دو حقیقتی که پایه‏هاى اساسى ساختن یک جامعه سالم محسوب مى‏شود و در سایه آن سایر عبادات و اعمال صالح و ویژگیهاى یک جامعه با ایمان و پیشرفته فراهم می آید. همین چهار صفت براى معرفى این افراد کافى است. به راستی ایشان انسانهای شریفی هستند که جامعه بشریت سالها چشم به راه آنها دوخته و به امید قدرت گرفتن آنها نفس کشیده است.
  3. افرادی که در آیه شریفه از آنها سخن گفته شده است در برخی روایات اسلامی به مهدی موعود علیه السلام و اصحاب ایشان توصیف شده اند امام باقر علیه السلام در این خصوص می فرماید: «این آیه مربوط به آل محمد صلی الله علیه و آله وسلم، مهدی علیه السلام و یاران اوست که خدا آنها را برشرق و غرب زمین مالک می‏سازد و دین را ظاهر نموده و بواسطه او و یارانش بدعتها و باطل را می‏میراند….تا آنجا که هیچ اثری از ظلم باقی نماند. آنها به نیکی امر و از ناپسند نهی می‏نمایند و برای خداست عاقبت و نهایت کارها.» (تفسیر نور الثقلین، ج ۳، ص ۵۰۶)
اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.