مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

راز ظهور امام زمان(عج)در آخر الزمان

 

وظیفه ی هر انسانی است تا تلاش کند مقام امام را بشناسد وگرنه با تصورات غلطی کهنسبت به امام پیدا میکند، منکر وجود حضرت میشود. منکران وجود امام تصورشانآن است که لازمه ی وجود امام آن است که آن حضرت در جلو آنها باشند و ایشانرا ببینند. اینها مقام حضرت را نمیشناسند و متوجه نیستند در آخرالزمانعلاوه بر بدن، مقام حضرت است که ظهور میکند و عالم ظرفیت ظهور روحانیت امامرا می یابد.

باید به این شعور رسید که جهان یک باطنمبارکی دارد که اگر امکان ظهور آن فراهم شود حضرت ظهور میکنند، همینطور کهتن شما باطنی به نام «من» دارد و اگر سالم بود اراده های شما در تن ظهورمیکند. جهان نیز باطنی موجود ولی غایب دارد و هرچه به آخرالزمان نزدیک شویمزمینه ی ظهور آن باطن فراهم تر میشود. به همین جهت ملاحظه میکنید که آخرالزمان جمع اضداد است و همین شرایط موجب ظهور حضرت میگردد، چون از یکطرف حجابهای ظلمانی همه جا را فرا میگیرد و از طرف دیگر روحهایی در میدانمیآیند که آمادگی عبور از آن همه حجاب را در خود پروراندهاند و زمینه ی
اقدام حضرت مهدی(عج) را در خود فراهم نموده اند و نشان داده اند دیگر هیچ دجّالی یارای فریب آنها و تنها گذاشتن امام را ندارد.

این است راز ظهور مهدی(عج) که از طرفیآدمها آن چنان محجوب میشوند که به تمام کفر گرفتار میگردند و از طرف دیگردر دل این کفر روح هایی ظهور میکند که توان عبور از همهی چهره های کفر رادر خود پرورانده اند و برای عبورِ هرچه بیشتر از ظلمات کفر خود را نیازمندامامی میدانند که رهبری این حرکت بزرگ جهانی را به عهده گیرد و با چنین انتظاری از ظلمات زمانه فاصله میگیرند و به نور نزدیک می شوند.

در رابطه با چنین روحیه و آمادگی است که حضرت باقر(ع) میفرمایند: «مَا ضَرَّ مَنْ مَاتَ مُنْتظِراً لِاَمْرِنَا اِلاَّ یَمُوتَ فِی وَسَطِ فُسْطاطِ الْمهدی و عَسْکَرِهِ۱ ضرر نکرده کسی که در حال انتظارِ امر ما رحلت کرده، از اینکه میان خیمه ی مهدی و لشکر او نمرده است. چون در طول زندگی، افق خود را در شرایط ظهور آن حضرت قرار داده است. همین که ملاحظه میکنید عده ای میفهمند امام زمان یعنی چه، زمینه ظهورِ هر روز، بیشتر از روز پیش فراهم میشود.
__________________________
۱ – الکافی، ج‏۱، ص ۳۷۲٫

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.