مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

بهره مندی از دعای خیر امام زمان (علیه السلام)

۲۸-۱۰۱

بهره مندی از دعای خیر امام زمان (ع)

یکی از مهمترین درخواست‌های شیعیان از خداوند متعال، بهره‌مندی از دعای خیر امام عصر (علیه السلام) می‌باشد، زیرا اوست که آبرومند درگاه الهی بوده و دعا وی مستجاب می‌باشد.
یاد مداوم آن حضرت و دعا برای تعجیل فرج ایشان و حرکت در مسیر رضایت آن امام عزیز، ما را مشمول دعاهای خیر ایشان می‌کند. البته طلب دعای خیر و بهره‌مندی از دعای حجت خدا، را فرهنگ اهل بیت (ع) و لسان ادعیه به ما می‌آموزد.
از همین‌رو در دعای ندبه می‌خوانیم: «وَهَب لَنا رأفَتهُ وَ رَحمَتَه و دُعائَهُ و خَیرَه ما نَنالُ به سَعهً مِن رَحمَتِک.» یعنی (بارالها) به ما مهر و محبت و دعا و خیر او را عطا فرما تا به وسیله‌ی آن به رحمت (خاص) تو برسیم. (مجلسی، ۱۴۰۳، ۹۹، ۴۰۸) و نیز امام زمان (علیه السلام) در نامه خود به شیخ مفید (رحمه الله) فرمودند: «لأنَّنا مِن وراءِ حِفظِهم بالدعاء الَّذی لا یحجب عن مَلِکِ الأرضِ و السَّماء فَلتطمئِنَّ بذلک مِن أولیائِنا القُلوب وَلیَثِقُوا بِالکِفایه منه و ان راعَتهُم الخُطُوب.»

یعنی چرا که ما مؤمنان شایسته کردار را با نیاش و دعایی که از فرمانروای آسمان ها و زمین پوشیده نمی ماند، حفاظت و نگهداری می کنیم. بنابراین، قلبهای دوستان ما به دعای ما به بارگاه الهی، آرامش و اطمینان یابد و به کفایت آن آسوده خاطر باشند. گر چه درگیری های هراس انگیز، آنان را به دلهره افکند.

(طبرسی، ۱۴۰۳، ۲، ۵۹۶)

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.