مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

آیا باور کنم که میگوید امام زمان را دیده است؟

۶۵-۱

 

وظیفه ما نسبت به کسانی که مدعی دائمی یا غالبی رؤیت‌اند، چیست؟

عده ای هستند با تسبیح به دست گرفتن و سلام و علیک مردم و احترام مردم به خودشون گاها ادعای دیدن امام زمان(عجل الله) میکنند.مگر نگفته اند هر کسیادعای رویت کرد دروغ میگوید و فهو کذاب.پس کسانی  که این ادعا میکنند را چه کنیم؟
درباره سؤال فوق باید گفت:
اولاً: مسأله رؤیت اینطور نیست که به اختیار انسان باشد و هرگاه که اراده ملاقات کند برای او حاصل گردد، بلکه وابسته به یک‌سری شرایط و مصالح خاصی است که اگر آماده شود، حضرت ولی‌عصر مقدمات ملاقات را فراهم می‌سازد.
ثانیاً: اگر کسی مدعی ملاقات دائمی است و اینگونه وانمود می‌کند که دائماً با حضرت ارتباط دارد و هرگاه که اراده کند می‌تواند خدمت حضرت برسد و واسطه بین مردم و ایشان باشد، او مطابق توقیعی که حضرت ولی‌عصر به علی‌بن‌محمد سمری داشته‌اند، کذّاب است و لذا باید او را تکذیب کرد.
ثالثاً: باید مدعی ملاقات را امتحان و آزمایش کرد، آیا از حیث عمل به موازین اسلامی پای‌بند است؟ آیا هدفش ریا و جذب مردم و انحراف در جامعه نیست؟ و… ؛ زیرا برای ملاقات با خوبان، باید در ابتدا انسان با آنان سنخیت پیدا کند.

رابعا:بر فرض کسی هم امام زمان را دیده باشد و مطرح هم کند،حجت بر ما نمیشود و وظیفه ای در قبال او داشته باشیم،چنانجه گذشت باید اعمال دیگر او را دید،هر چند هستند کسانی که ادعای دیدن میکنند(در خواب یا بیداری) و بسیاری از اموری که دین  ما را به آن سفارش کرده رد میکنند،مثل رجوع به علما و … این خود نشانه و دلیل بر باطل بودن آنهاست.

خامسا:هر فردی، در قبال امام خویش وظایفی دارد  نه اینکه در قبال رویت کنندگان وظیفه داشته باشد و وطیفه ما در قبال امام و لازمه عمل به وظیفه، شناخت امام و وظایف در قبال اوست. این وظیفه دارای دو بعد است: یک بعد مربوط به دوران غیبت و انتظار است که نیل به ثوابت های وعده داده شده برای منتظر، در گروه فهم و درک و عمل به این وظایف است و بعد دیگر از جهت زمینه سازی برای ظهور امام عصر «ع» و به دست آوردن نزدیکترین جایگاه از لحاظ معرفتی و قرب به امام خوبی هاست.

رسول خدا «ص» می فرماید: «یخرج اناس من المشرق فیوطئون للمهدی یعنی سلطانه»؛ (مردمانی از مشرق برمی خیزند و زمینه ساز سلطه و قدرت مهدی می شوند)(بحار الانوار،ج ۵۱، باب ۵؛ کشف الغمه، ج ۲، ص ۴۷۷(

 

اشتراک گذاری
1 دیدگاه
  1. sepehr می گوید

    ای خدا خیرتون بده
    یه زنه هست تو محله ما همیشه به ما میگه من دیشب خواب امام زمان رو دیدم
    ادم پر توقعیم هست.
    طرف نمازشم نمیخونه ادعای دیدار داره
    بیا برو عامو نمازتو بخوون

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.