مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس امامت۱۴(انتخاب امام تنها به دست خدا، پیام سوم آیه ابتلاء (۲))

۵۰-۱

  1. گذشت که انتخاب امام توسط مردم ممکن نیست زیرا امامت برتر از نبوت است و همانطور که انتخاب نبی از حوزه کاری مردم خارج است، انتخای امام نیز اینچنین است.
  2. در این نکته از زاویه دیگری این پیام را بررسی می کنیم. در مباحث قبل خواندیم که «امام باید در تمام عمر عادل باشد» کوچکترین لکه سیاهی در پرونده فرد چه در گذشته یا در حال و یا در آینده او، شایستگی مقام امامت را از او سلب می کند. امام کسی که در سرتاسر عمرش هیچ ظلم و ستمی را مرتکب نمی شود.
  3. حال سوال این است: آیا ما می توانیم چنین کسی را تشخیص دهیم؟ آیا ما از تمام گذشته افراد خبر داریم؟ اگر بر فرض، گذشته افراد هیچ نقطه ابهامی برای ما ندارد، آیا ما از آینده آنها به صورت دقیق اطلاع داریم؟
  4. گذشته و آینده از ما غائب هستند و ما بدون امداد خدای متعال هیچ قضاوت قطعی در خصوص آنها نمی توانیم داشته باشیم بالاتر اینکه حتی حال افراد هم به صورت قطعی بر ما پوشیده است و ما بدون امداد الهی از نیت ها و باورهای درورنی افراد نمی توانیم اطلاع یقینی پیدا کنیم. بنابراین تشخیص فردی که در تمام عمرش از هر ظلم و ستمی پیراسته باشد از توان ما خارج است و باید آن را به دست خداوندی بسپاریم که حتی «چشم‏هایى را که به خیانت [به نامحرمان‏] مى‏ نگرند و آنچه را سینه ‏ها پنهان مى‏ دارند، مى‏ داند» (سوره غافر آیه ۱۹)
اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.