مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس امامت ۲۴ (امام و ضرورت انجام تمامی کارهای شایسته سومین پیام سوره انبیاء ۱)

 

 

 ۱۳-۱

  1. دقت در نکته قبل علاوه بر اینکه وحی تسدیدی را به عنوان یکی از ویژگی های امام به ما می نمایاند، «ضرورت انجام هر کار نیکی را توسط امام» نیز به ما نشان می دهد چرا که با توجه به نکته قبل ترجمه تفسیری آیه عبارت است از: «ما به امامان کارهای خیری را که ضرورتا انجام می دهند و بپاداشتن نماز و پرداخت زکات را وحی تسدیدی نموده ایم» ما قلوب آنها را مملو از تائیدات الهی کردیم به گونه ای که قطعا از انجام هیچ عمل خیری فروگذار نخواهند کرد.
  2. ذکر «اقامه نماز» و «پرداخت زکات» بعد از ذکر «اعمال خیر و نیکو» ما را به این نکته رهنمون می سازد که نماز و زکات تنها نمونه ای از کارهای شایسته ایشان است و به جهت اهمیت بر آنها تاکید شده است و الا عنوان عام «الخیرات» تمامی کارهای شایسته را در خود جای می دهد.
  3. تاکید آیه بر نماز و زکات به صورت خاص، ما را به این نکته نیز رهنمون می سازد که امام هم در «ایجاد رابطه با خدا» صدر نشین بوده، اهل اقامه نماز است و هم در «ایجاد ارتباط با خلق خدا» گوی سبقت را از دیگران ربوده، اهل زکات خواهد بود.
  4. به راستی مرور اجمالی بر تاریخ زندگانی امامان، پیام این آیه را به ذهن ما نزدیک تر می سازد؛ امامانی که دوست و دشمن به فضل آنها اعتراف می کردند و هم عبادت آنها را تحسین می نمودند هم رابطه عمیق ایشان را با بندگان خدا تشریح می کردند و هم غرقه شدن حیات پر برکت آنها را در انواع اعمال شایسته و رفتارهای پسندیده و در یک کلام «نیکوکاری و خیرات» تبیین می نمودند.

در نکته بعد در رابطه با این پیام توضیحات بیشتری بیان خواهد شد.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.