مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

زنان در دولت امام زمان (عج)

زنان در دولت امام زمان (عج)

 

بدون تردید بانوانِ شایسته و متعهد در دولت آن حضرت جایگاه ارزشمندى دارند. نقش زن در آن زمان همانند زنان صدر اسلام، فراخور حال آنان و نسبت به موقعیت ویژه‏شان خواهد بود؛ یعنى همان رسالتى که یک زن مسلمان طبق آیین اسلام به دوش گرفته است، در عصر ظهور نیز به آن پاى‏بند خواهد بود. آنچه از روایات بر مى‏آید، آن است که عده‏اى از کارگزاران آن حضرت از بانوان ارجمند هستند. جابر بن یزید جعفى از یاران نزدیک امام محمد باقر علیه‏السلام به نقل از آن حضرت فرمود:

«وَ یَجِى‏ءُ وَاللّهِ ثَلاثُ مِائَهٍ وَ بِضْعَهَ عَشَرَ رَجُلاً فیهِمْ خَمْسُونَ امْرَأَهً یَجْتَمِعُونَ بِمَکَّهَ عَلى غَیْرِ میعادٍ(بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۲۲۲٫)؛ به خدا سوگند! ۳۱۳ نفر یاران مهدى علیه‏السلام مى‏ آیند که پنجاه نفر از آنان زن مى‏ باشند و بدون هیچ‏گونه وعده قبلى در شهر مکه گرد هم جمع مى‏شوند.»

روایت دیگرى در این زمینه از ام‌سلمه، همسر رسول خدا صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله از طریق اهل سنت نقل شده است که پیامبر اکرم صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله در آن گفتار با اشاره به عصر ظهور و اجتماع یاران حضرت مهدى علیه‏ السلام در اطراف آن حضرت مى‏فرماید:

«یَعُوذُ عائِذٌ فِى الْحَرَمِ فَیَجْتَمِعُ النّاسُ اِلَیْهِ کَالطَیْرِ الْوارِدِ الْمُتَفَرِّقَهِ حَتّى یَجْتَمِعَ اِلَیْهِ ثَلاثُ مِائَهٍ وَ اَرْبَعَهَ عَشَرَ رَجُلاً فِیهِ نِسْوَهٌ …؛ (در زمان ظهور) پناه‏ خواهى به حرم خداوند در مکه پناهنده مى‏ شود. مردم همانند کبوتران از هر سو به جانب او رو مى‏ آورند تا این که سیصد و چهارده نفر که عده ‏اى از آنان زن هستند، دور او را مى‏ گیرند.» و ادامه داد: «و از همان‏ جا خروج مى‏ کنند و بر تمام ستمگران و اعوان و انصارشان پیروز مى‏ گردند و عدل را آن ‏چنان در روى زمین برقرار مى‏ سازند که زندگان آرزو مى‏ کنند که اى کاش مرده‏ هایشان نیز از طعم آن عدالت مى‏ چشیدند!»

( معجم احادیث المهدى علیه ‏السلام ، ج ۱، ص ۵۰۱/ المعجم الاوسط، ج ۵، ص ۳۳۴٫)

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.