مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

قحط غیرت در آخر الزمان

IMG_20160414_000406

قحط غیرت در آخر الزمان

در آخر الزمان مردان وزنان گرفتار نوعی قحطی غیرت میشوند تا جایی که کیان خانواده برای آنها زیاد اهمیت ندارد ونسبت به خانواده خود بی خیال هستند و غیرت ندارند و گاهی اوقات بعضی ها به عمد ناموس خود را در معرض نامحرمان قرار میدهد.

امیر المومنین علی (علیه السلام) در این باره می فرماید :

قال امیرالمؤمنین (ع) : و یری الرجل من زوجته القبیح فلا ینهاها و لا یردها عنه، و یأخذ ما تأتی من کد فرجها و من مفسد خدرها، حتی لو نکحت طولا و عرضا لم ینهها و لا یسمع ما وقع – ای ما قیل فیها من الکلام القبیح فذاک هوالدیوث. (۱)

امیرالمؤمنین (ع) فرمود: در حالات آخرالزمان فرمود: مرد از همسرش کار قبیح می بیند و او را نهی نمی کند و از زشت کاریش باز نمی دارد بلکه از راه دامن زن (زنا) ارتزاق می نماید حتی اگر طول و عرض خود را در اختیار دیگران بگذار نهی نمی کند و آنچه دیگران درباره زنش می گویند و زشتی کارش فراگیر شده است بی توجه می ماند چنین مردی دیوث است.

امام صادق در حدیثی چنین میفرمایند :

اذا رایت الرجل یاکل من کسب امراته من الفجور، یعلم ذلک و یقیم علیه!. بل یکری امراته و خادمته و جاریته، و یرضی بالدنی من طعامه و شرابه و ملذاته . (۲)

« هنگامی که زن از راه نامشروع پول به دست آورد و مرد از درآمد او بخورد! وضع نامطلوب او را بداند و با او زندگی کند! زن و کنیز و دخترش را به کرایه بدهد و به لذایذ پست دنیا راضی شود.»

———————————————————————–

۱- یوم الخلاص ص ۴۵٠ ، کاظمی ، بشاره الاسلام ، ص ۷۷

۲- کلینی ، الکافی ، ج ۸ ، ص ۳۸

اشتراک گذاری
1 دیدگاه
  1. Alfghv می گوید

    ایران و خانواده

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.