مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

امام زمان قلب تپنده شیعه (۲)

مهدویت

در گفتار قبل عرض کردیم انسان برای ادامه زندگی خود نیازمند به هدف و معنای زندگی است واین ضرورت جزء ضروریات زندگی فردی و اجتماعی فرد محسوب خواهد شد.

حال باید دید معنای هدف زندگی چه میتواند باشد؟

هدف زندگی باید چیزی بالاتر و با ارزش تر از خود زندگی باشد و فراتز از زنده ماندن. چون ممکن است افرادی در این دنیا زنده باشند ولی زندگی نکنند و از لذت شیرین زندگی محروم باشند.

لذا باید هدف زندگی را چیزی بالاتر از خود زندگی بدانیم تا تبعات منفی بر آن بار نشود و امید را در زندگی زنده کند ، آنچه ارزش پایین تر از خود حیات یا مساوی با آن باشد نمی تواند معنای زندگی و هدف آن باشد.

معنا و هدف زندگی نباید در فرد خلاصه شود و جامعه نیز در هدف زندگی دخالت دارد و هر جا جامعه ای برای اینکه بتواند هویت خود را ابقاء کند نیازمند هدفی برای حیات اجتماعی خود میباشد. اگر جامعه هویت وفرهنگ خود را بتواند حفظ کند در این صورت حیات اجتماعی محفوظ خواهد ماند.

در جامعه اسلامی و شیعی ، هویت شیعی باید محفوظ بماند و هدفی داشته باشد تا بتواند حیات اجتماعی خود را محفوظ نگه دارد. جامعه مهدوی باید زندگی فراتر از زندگی جوامع دیگر داشته باشد و فقط تمدن را در لذت طلبی خلاصه نکند چنانکه برخی از جوامع ، زندگی را فقط در همین لذات خلاصه کرده اند ،مثلادر بهتر خوردن ، بهتر آشامیدن و خوابیدن و … . در حالی که امام علی (علیه السلام) میفرمایند : من آفریده نشده ام همانند حیواناتی که همتشان علفشان است ، خوردنی های لذیذ مرا به خود مشغول سازد. (نهج البلاغه – نامه ۴۵)

این لذائذ و امور برای زندگی اهمیت دارد اما نه اینکه هدف برای زندگی باشند چون با هدفی که خداوند برای انسان که رسیدن به خلیفه الله است منافات دارد و اگر شخص خود را فقط در لذائذ درگیر کند کم کم این لذت طلبی ها از هر راه که بدست آید برای فرد فرقی نخواهد داشت و از راه های حرام نیز برای بدست آوردن این لذائذ کمک خواهد گرفت.

کتاب برای مطالعه مباحث مهدویت : امام مهدی(ع)؛ آخرین پناه، دکتر حسین فریدونی.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.