مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

۷۲. ادعای جهیمان العتیبی ۱

۲

در ۲۰ نوامبر ۱۹۷۹ برابر با ۲۹ آبان ۱۳۵۸ حمله و اشغال مسجد الحرام و گروگانگیری حجاج توسط یک گروه مسلح بنیاد گرای اسلامی مخالف دولت عربستان سعودی صورت گرفت. این گروه معتقد بودند که «محمد عبدالله القحطانی» – که از شاگردان بن باز مفتی مشهور وهابی بوده است – منجی اسلام یا همان مهدی موعود می‌باشد. وهمه باید از او اطاعت کنند.

شخص جهمیان بن محمد بن سیف العتیبی که یک شیخ سلفی مخالف دولت سعودی بود در اقدامی کاملا هوشمندانه زمانی بس دقیق را برای این عملیات انتخاب نمود؛ این زمان پایان حج سال ۱۳۹۹ ه.ق بود. می دانیم که ذی حجه آخرین ماه سال قمری است. جهمیان در نخستین روز سال جدید یعنی سال ۱۴۰۰ (۱/۱/ ۱۴۰۰) که درست آغاز قرن پانزده هجری بود دعوت خویش را در مسجد الحرام علنی کرد.

جهمیان معتقد بود که شوهر خواهرش محمد قحطانی همان «مهدی موعود» است که بازگشته تا اسلام را نجات دهد او برای اثبات گفته‌های خود از احادیثی سخن می‌گفت که در آن بازگشت مهدی پیشگویی شده بود. این گروه علاوه بر اینکه اقدام خود را از داخل مسجد الحرام شروع نمودند، اولین روز سال ۱۴۰۰ هجری قمری (برابر ۲۰ نوامبر ۱۹۷۹) را برای تصرف مسجدالحرام در نظر گرفتند، تا منطبق بر بعضی از احادیث درباره تاریخ قیام مهدی باشد. این همه موجب شد تا به حسب ظاهر حرکت آنها کاملا منطبق بر ظهور «مهدی موعود» تصور شود. (ر.ک: مهدیان دروغین، ص ۲۴۱) در بحث آینده در خصوص بازتاب ها و سرانجام این اقدام سخن خواهیم گفت.

پوستر باکیفیت بالاتر

اشتراک گذاری
2 دیدگاه ها
  1. محمد می گوید

    با سلام ، مطالب سایت شما بسیار آموزنده و مفید می باشد و این مطالب آموزنده مخصوصا نرم افزارهای مهدویت در اینستاگرام دارم بازنشر می دهم و مورد استقبال قرار گرفته است.
    در مورد مطالب ضرورت وجود امام ،شما برای امام هدایت تکوینی و تشریحی بیان کردید و یکی از دنبال کنندگان ،سوال کردند که مگر هدایت تکوینی و تشریحی مخصوص خداوند نیست؟
    لطفا مختصر توضیحاتی بدهید

    1. جواد رحیمی می گوید

      سلام و خدا قوت/تشکر و سپاس از شما که در نشر معارف مهدویت همکاری میکنید.در خصوص سوال: باید ایشاون پستهای قبل و بعد که در مورد “ولایت تکوینی و ولایت تشریعی ” هست رو بدقت مطالعه کنند. در خصوص ولایت تکوینی و تشریعی چندین پست مطلب اوردیم که لازمه همه اش مطالعه و ملاحظه بشه. ولایتتکوینتی تعریف شده، آیاتش در قرآن بیان شده …. درسهای ۵۲ به بعد از درسهای امامت رو باید پست کنید و تگشون کنید تا بخونن جوابشون رو میگیرند ان شاء الله.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.