مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

محل و مدت زمان قضاوت حضرت مهدی

زمان قضاوت امام زمان
محل قضاوت حضرت موعود در « دکّه القضا» مسجد کوفه می باشد. امام صادق(ع) در این باره می فرمایند: مسجد جامع کوفه، مجلس حکم او خواهد بود.(۱)
در غیر از کوفه که حضرت شرف حضور ندارند از جانب خود قُضاتی را اعزام می کنند. امام باقر(ع) از پدر بزرگوارشان امام صادق(ع) نقل کرده اند هنگامی که قائم قیام نمود، به مناطق زمین و به هر منتطقه ای مردی را اعزام دارد و می فرماید: عهد(دستور العمل) تو در کف دستت است، هرگاه جریانی پیش آمد که حکم قضایی آن را ندانستی، به کف دستت نگاه کن و به آن عمل نما.(۲)
از این دو روایات برداشت می شود که رسیدگی به شکایات در کمترین زمان ممکن با آرای قطعی و صحیح انجام می گیرد. در جوامع کنونی یکی از مشکلات بزرگ در قضاوت فرآیند رسیدگی به شکایات می باشد. ادارات با شعبات گسترده با هزینه های بسیاری که دولتها را زیر مخارج سنگین آن درمانده کرده است.
در زمان دولت کریمه رسیدگی به شکایات در کمترین زمان انجام خواهد شد و به مانند زمان رسول خدا(ص) این امور در مساجد انجام می شود؛ زیرا از یک طرف به علت آموزش های صحیح میزان جرم و جنایت به حداقل خواهد رسید لذا نیازی به دادگاهای زیادی نیست، و از طرف دیگر در اثر رشد فکری مردم احکام صادره از حضرت مورد قبول واقع می شود و اعتراضی صورت نمی گیرد تا نیاز به بررسی دوباره باشد.

پی نوشتها:
۱. بحار الانوار، ج ۵۳، ص ۱۱.
۲. غیبت نعمانی، ص ۱۷۲.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.