مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

حق الناس رو جدی بگیریم!!!

حق الناس رو جدی بگیریم!!!

 

 
برای رعایت حق مردم باید خیلی مراقب بود، ممکنه گاهی خودمون هم متوجه نباشیم داریم حق بقیه رو ضایع می کنیم، مثلا تو صف تاکسی نوبت رو رعایت نمیکنیم چون میخوایم به دعای ندبه برسیم! یا آلودگی صوتی ایجاد کرده و مزاحم همسایه هامون میشیم به بهونه اینکه مراسم مولودی یا روضه و…داریم.

گاهی هم در کسب و کار حق مردم رو پایمال می کنیم، احتکار، کم فروشی، گرون فروشی و…اینا همگی مصادیقی از عدم رعایت حق دیگران هست. 

یه وقتایی هم حتی با یه جمله باعث می شیم آبروی چندین و چندساله کسی بره.

 
از امام حسین علیه السلام نقل است که ایشان در شب عاشورا همه اصحاب را جمع کردند و آخرین وصیت خودشان را که بسیار زیبا وپند آموز است بیان نمودند .ایشان خطاب به اصحاب فرمودند ما فردا در این مکان همگی به شهادت خواهیم رسید. من بیعت خودم را از گردن همه برداشتم واگر هر کس از شما که اینک در این جمع است و احساس می کند که  از سر اجبار همراه من شده است می تواند باز گردد و هر ک تعلق خاطری به دنیا دارد می تواند برود و من هیچ کس را به اجبار در این صحرا نگه نمی دارم به خدا قسم من قیام نکردم مگر آنکه حقی را باز ستانم و این مشیت خداست و ما همگی بندگان خداییم .
(( هر کس دینی به گردن اوست و یا به کسی مقروض است و آن را ادا نکرده باز گردد به خدا سوگند که اگر حقی از حق الناس را به گردن داشته باشید وفردا کشته شوید شهید محسوب نمی شوید مگر آنکه آن حق را ادا نمایید))
یعنی امام حسینعلیه السلام در اون شب حساس، باز هم به اهمیت حق الناس توجه ویژه داشتن، تا جایی که به اصحابشون فرموده اند که اگه حق الناسی گردن داشته بشید شهید محسوب نمیشید مگر اینکه…

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.