مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس امامت ۱۰۰ (زیارت، سومین نتیجه ولایت تکوینی ۳)

۱۰۰

در این درس بر آنیم که ریشه زیارت قبور ائمه اطهار را در قرآن کریم جستجو نمائیم:

اولا بدون شک امام که صاحب «ولایت تکوینی گسترده» است و به اذن الهی واسطه فیض او به جهانیان است از بزرگترین علامات و نشانه های الهی است. چگونه ممکن است در آینه وجود امام خدای متعال را به نظاره ننشست و حال اینکه او واسطه فیض رسانی خدا به عالم وجود است. شاید به همین روی است که امیر المومنین علیه السلام فرمودند: «مَا لِلَّهِ آیَهٌ أَکْبَرُ مِنِّی‏، خداوند نشانه ای بزرگ تر از من ندارد.» آری توجه به ولایت تکوینی گسترده ایشان فهم این مساله را روشن تر می سازد.

ثانیا: نشانه ها و علامت های الهی و به تعبیر قرآن «شعائر الهی» شایسته تکریم و تعظیم هستند همانطور که خداوند متعال در قرآن می فرماید «هر کس شعایر خدا را بزرگ شمارد، بدون تردید این بزرگ شمردن ناشى از تقواى دل‏هاست.» (حج: ۳۲) آری هر آنچه ما را به خدا منتقل می کند و نشانه و علامتی برای انتقال به اوست از «شعائر» الهی محسوب می شود و تقوای دل ایجاب می کند که آن را تکریم و تعظیم نمائیم.

عجیب است که قرآن تعظیم شعائر را تا سر حدی بالا می برد که «شتران قربانی» که توسط حاجیان به قربانگاه برده می شوند را از شعائر الهی محسوب می نماید (حج: ۳۶) حال آیا کسی که صاحب قبری را به «ولایت تکوینی» می شناسد و او را واسطه فیض الهی می داند ممکن است او را از شعائر الهی نشمرد؟ پاسخ روشن است صاحب این قبر نه تنها از شعائر الهی است بلکه بزرگ تر از او و عظیم تر از او آیه ای برای خدا سراغ نداریم بنابراین او «با عظمت ترین شعیره» است و طبعا تکریم و تعظیم و بزرگداشت او نیز عین تقوی است.

دردمندانه امروز باید قبور امامان شیعه در بقیع را خرابه و ویران نظاره کنیم و شکایت از این توهین را به پیشگاه خدا عرضه کنیم. ای کاش عظمت صاحبان این قبرها در سایه معرفت به مقام ولایت تکوینی ایشان شناخته می شد تا همه دنیای اسلام به حکم «ضرورت تعظیم شعائر الهی» این وضعیت اسف بار را خاتمه می دادند و ای کاش با این شناخت مزار ایشان مطاف عاشقان می شد و به همان حکم همگان از دنیای اسلام به زیارت آنها مشرف می شدند.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.