مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

۸۱. ادعای احمد اسماعیل (احمد الحسن) ۶

مدعیان دروغین مهدویت

احمد اسماعیل تقریبا تمام صفات امام مهدی عجل الله تعالی فرجه را به نفع خویش مصادره نموده است و روایات دال بر این صفات را بر خویش تطبیق می نماید. نامبرده در کتاب الوصیه المقدسه صفحات ۵۵ تا ۶۸ تعداد ۳۸ روایت را نقل می کند که تمامی آنها – بر فرض صحت – بیانگر اوصاف امام مهدی عجل الله فرجه بوده و در خصوص آن حضرت وارد شده اند به این همه نامبرده تمامی آنها را بر خویش تطبیق می نماید!

در این بحث این ادعاها که از روایات فوق الذکر استفاده نموده است را از نظر می گذرانیم:

امام است؛ محدَّث است؛ (یعنی صدای ملائکه را می شنود و به او الهام می شود) قائم است؛ اوست که زمین را پر از عدل و داد می کند همانطور که پر از ظلم و جور شده است؛ با او بین رکن و مقام بیعت می شود؛ اوست که دست خود را بر سر بندگان می گذارد تا عقل آنها کامل می شود؛ او صاحب الامر است؛ اوست که خداوند در یک شب کارش را سامان می دهد و امر ظهورش را محقق می سازد؛ اوست که خالی بر گونه راستش دارد؛ اوست که به صورت مردی چهل ساله ظهور می کند و …

حال سوال این است، آیا این صفات – که هر شیعه ای آنها را از اوصاف امام زمانش می دانسته است – چگونه برای غیر امام زمان به اثبات می رسد؟ آیا صفتی برای امام عصر عجل الله تعالی فرجه باقی ماند که او برای خود ادعا نکرده باشد؟ گویا تنها تفاوت او با پدرش امام زمان این است که فرزند بلافصل امام عسکری علیه السلام نیست، همین و بس!

پوستر با کیفیت بالاتر

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.