مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

۷۵. ضیاء عبدالزهره الکرعاوی

مهدویت
مهدویت

پس از سقوط صدام در سال ۲۰۰۶ یک جنبش نظامی – مذهبی در اطراف نجف پدید آمد که به نام «جند السماء» شهرت یافت. رهبری این گروه را ضیاء عبدالزهره الکرعاوی یا ضیاء الکرعاوی بر عهده داشت. گفته شده است که وی خود را علی بن ابی طالب نامیده است و گروه وی او را «مهدی منتظر» نامیدند.

نامبرده اساسا سید نبود با این حال مدعی بود از نسل حضرت زهرا سلام الله علیها بوده و قرن ها در رحم مادرش بوده است تا متولد شده است! وی فارغ التحصیل آکادمی هنرهای زیبا در بغداد بود و در ابتدا هیچ تمایل دینی نداشته است. با این حال گروهی که وی ایجاد کرد یک گروه دینی – نظامی بود و در فاصله سیزده کیلومتری نجف در قریب به شصت خانه تجهیزات نظامی زیادی را مهیا ساخته بود. او منطقه ای را که مزرعه پدرش بود تبدیل به یک پادگان نظامی کرده بود و به افرادش که بالغ بر یک هزار نفر بودند در آنجا آموزش نظامی می داد.

هدف این گروه این بود که روز عاشورا به نجف حمله کرده، مراجع را کشته و این شهر را به عنوان مرکز خود اعلام نمایند؛ اما روز نهم محرم نیروهای عراقی و آمریکائی به آنان یورش بردند. در این حمله علاوه بر خود کرعاوی ۲۶۳ نفر کشته شدند و ۴۴۸ نفر دستگیر شده بسیاری از آنها آزاد شدند اما ده نفر اعدام و ۸۱ نفر به حبس ابد محکوم گردیدند.(ر ک: محاضر التحقیق فی أحداث الزرکه٬ المعلومات الوطنی٬ ص۶۴) (ر.ک: مهدیان دروغین ۲۵۹ و ۲۶۰ و دجال البصره، ص ۸-۱۵)

پوستر با کیفیت بالاتر

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.