مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

دموکراسی در ایران ۱

۳-۱

دموکراسی در ایران(۱)

تبلیغات گسترده مروجان دموکراسی در جهت یکسان سازی حکومت های جهانی به همراه پیشرفتهای مادی که داشتند سبب شد عده ای در کشورهای اسلامی که به تجدد گرایان اسلامی معروفند مجذوب آنان شوند.
در کشور ما هم طرفدارانی پیدا کردند. گروهی در عین حال که مسلمان بودند ، ایدئولوژی غربی را پذیرفته بودند و ادعا داشتند که دین برای حل معظلات اجتماعی نمی باشد و این علم جدید است که به توسط آن معضلات اجتماعی شناسائی و حل می شود.
این گروه آیات قرآن را بر طبق دیدگاه لیبرالیستی (آزادی انسانها و یکسان بودنشان) تفسیر می کردند به طور مثال برای تفکر اینکه انسانها هم مساوی هستند و کسی بر دیگری برتری ندارد از قرآن آیه ی سوره ی حجرات که خداوند می فرماید« یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و…».(۱) یعنی ای مردم، ما شما را از یک مرد و زن آفریده ایم. پس انسانها همه یکسان هستد.
در جواب اینها می گوییم بله در اصل آفرینش همه ی انسانها مساوی هستند . اگر فقط همین بود حرف شما درست بود اما خداوند در ادامۀ آیه می فرماید« ان اکرمکم عندالله اتقاکم». یعنی گرامی ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست. بر طبق نظر شما نباید خداوند به عده ای امتیاز می داد. این آیه را چگونه توجیه می کنید.

۱.حجرات۱۳

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.