مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

برخورد صاحبان قدرت با دین

۱۲-۱

برخورد صاحبان قدرت با دین
کسانی که سخن از جدایی دین از سیاست می زنند و می گویند حوزۀ دین از حوزۀ سیاست جداست، هیچ وقت نمی گویند ما با دین کاری نداریم. آنان اگر بتوانند دین را نابود می کنند و اگر نتوانند، آن را به اسارت می گیرند تا آن را نابود کنند.(۱)
در رژیم گذشته گاهی برای فریب مسلمانان، قرآن چاپ می کرد، ولی آن زمان که احساس خطر می کرد و می فهمید که جامعۀ دینی دیگر نمی خواهد اسیر او باشد، مسجد کرمان را با قرآن هایش به آتش می کشید. درست همین کاری که امروز رژیم آل سعود در یمن انجام می دهد.
در جریان جنگ خلیج فارس، آمریکا از واتیکان کمک گرفت و از پاپ برای جنگ درخواست دعا کرد. این کار همان فریب دادن جامعۀ دینداران می باشد.
امام خمینی(ره) به خوبی درک کردند که استعمارگران با اسلامی که سر در لاک خود فرو برده و فقط دین را محدود به حوزۀ ارتباط انسان با خدا کرده و در حوزۀ اجتماعی کار ندارد، مشکلی ندارند.
در سخنی امام خمینی(ره) دارند که:« اگر ما مسلمانان کاری جز نماز خواندن و دعا و ذکر گفتن نداشته باشیم، هیچ کاری با ما ندارند. آن مردک(نظامی انگلیس در زمان اشغال عراق) پرسید این که در بالای مأذنه دارد اذان می گوید به سیاست انگلستان ضرر دارد؟گفتند نه. گفت بگذار هر چه می خواهد بگوید».(۲)
امام( قدس سره) در آخر می گوید: شما هر چه می خواهید نماز بخوانید. آنها نفت شما را می خواهند، به نماز شما کاری ندارند.(۳)
۱.ولایت فقیه، جوادی آملی، ص ۷۷
۲.ولایت فقیه، امام خمینی، ص ۱۹و۲۰
۳. همان

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.