مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

کشاورزی در دولت مهدوی

IMG_20160530_111930

یکی از ارکان اقتصاد و مراکز عمومی و تأمین مواد غذایی بشر و حیوانات کشاورزی است. رونق یافتن این صنعت تأثیر بسیاری در زندگی افراد در جامعه دارد. در عصر حاضر به علت افزایش جمعیت، کشاورزی رو به صنعتی شدن پیدا کرده است. هر چند افزایش تولید پیدا شده است اما در کنار آن محصولات کشاورزی شکل طبیعی خود را از دست داده و به شکل مصنوعی در آمده است.
در عصر حکومت امام مهدی(عج) کشاورزی رونق فراوان پیدا می کند. از یک طرف زمین و آسمان برکات خود را آشکار می کنند، آسمان قطرات خود را بی درنگ نازل می کند و زمین بسترهای مناسب خود را برای شکوفایی و رشد بذر نمایان می کند. رسول خدا(ص) می فرمایند:« زمین چندین برابر خوردنی هایش را می رویاند».(۱)
در روایتی امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند:« پس زمین خوشحالی خود را به سبب عدل ظاهر نماید و آسمان باران خود را فرو فرستد و درخت میوۀ خود را افزون دهد و زمین گیاه خود را رشد دهد و برای اهل زمین، خود را می آرایند و زینت کنند، وحشی ها امین(اهلی) باشند».(۲)
و از طرف دیگر تهدیداتی که قبل از ظهور برای از بین رفتن محصول تا قبل از برداشت آن بود، مرتفغ می شود و محصولات کشاورزی و باغ ها در امنیت کامل خواهند بود و شکل طبیعی خود را پیدا خواهند کرد.

۱.بحار الانوار، ج ۵۲ ، ص ۳۰۴.
۲.معجم احادیث الامام المهدی، ج ۵، ص ۸۲.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.