مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

نیروی انسانی سپاه حضرت مهدی

IMG_20160602_211011

در جلسۀ قبل گذشت که ارتش حضرت متشکل از سه یگان ملائکه، جنیان و انسیان می باشد که دو مورد اول بیان شد و در این جلسه به بیان یگان سوم می پردازیم.
یاران حضرت مهدی(عج) از انسیان بی شمار است. گروهای مختلف مانند یمانی با لشکرش و خراسانی با سپاهش و سید حسنی با یارانش و گیلانی با اعوانش و جعفری با جمعیّتش و شعیب بن صالح با بیرق های سیاهش (۱) و سایر احزاب شیعه که در آن سال قیام خواهند کرد و یا آنان که بعد از خروج به لشگرش ملحق می شوند.
یاران حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) بر دو قسم است؛ یکی خاص الخاص که سیصد و سیزده نفر هستند و دیگری خاص که ده هزار نفر می باشند.
افراد گروه اول را فرماندهان و امرا و پرچمداران حضرت را تشکیل می دهند که نام و مشخصات آنها معلوم است و در هنگامۀ ظهور آن بزرگوار این عدد(۳۱۳) تکمیل می شود . اینان با ظهور حضرت با یک چشم بر هم زدنی در مسجد الحرام گرد امام در آمده و با ایشان بیعت می کنند. با جمع شدن گروه دوم و شرکت در بیعت عمومی حضرت از مکه خارج می شوند.
امام باقر(ع) می فرمایند: هر گاه خروج کند به کعبه تکیه دهد و سیصد و سیزده تن بر او جمع شوند، اوّل کلمه ای که می گوید«بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین» پس می گوید: منم« بقیه الله»، وقتی به سوی او گرد آید و آن ده هزار نفر است، خروج نماید.(۲)
نکته ای که قابل ذکر است این که یاران حضرت منحصر به این دو گروه نیست بلکه اینها پیشگامان حضرت در ابتدای قیام هستند و در ادامه تعداد زیادی به حضرت ملحق می شوند به عنوان نمونه در روایت دارد وقتی به کوفه رسید، خداوند هفتاد هزار نفر را برانگیزاند تا از اصحاب او باشند.
۱.معجم احادیث امام المهدی، ج ۱، ص ۴۰۱.
۲. همان، ج ۵، ص ۱۷۵.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.