مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

رشد فضائل اخلاقی در دولت مهدوی

 

IMG_20160524_172433

با استقرار حکومت مهدوی فضائل اخلاقی فراموش شده دوباره احیاء می شود. اگر در حال حاضر فرهنگ غربی فقط به دنبال سود بیشتر و منافع خود است و در صورت نیاز اخلاق را هم در راستای رسیدن به آن قابل قبول می داند، ولی در حاکمیت مهدوی این اخلاق است که بر همه چیز مقدم است و همه چیز در راستای رسیدن به فضائل اخلاقی قرار می گیرد و دیگر فرهنگ رسیدن به سود بیشتر و منافع شخصی از جامعه رخ می بندد.
مدینۀ فاضله ی که آن بزرگوار شکل می دهد، برابری و برادری و محبت در میان مردم حاکم می شود. خداوند در بیان صفات مومنان آخر الزمان برای ابلیس فرمود:« و القی الرافه و الرحمه بینهم» مهربانی و رحمت به همدیگر را در بین آن ها می اندازم.(۱)
در عصر طلایی حاکمیت مهدی موعود(عج) دل های مردم به یکدیگر نزدیک می شود و کینه ها از دل زُدوده می شود. امام علی علیه السلام می فرمایند: زمانی که قائم ما قیام کند، بغض و کینه از دل های بندگان زُدوده شود و چهار پایان و درندگان در حال صلح با یکدیگر به سر خواهند برد.(۲)
اعتماد میان مردم گسترش می یابد و مردم بر یکدیگر اعتماد کامل پیدا می کنند و این اعتماد به قدری است که اگر شخصی از کیسه برادر دینی خود به قدر حاجت بردارد ، او ناراحت و مانع نمی شود. در روایتی که امام باقر(ع) به بُریر عجلی فرمودند: … وقتی قائم قیام کرد، دوستان می آیند و مردی از آن ها دست در کیسه برادر خود می کند و به قدر حاجت بر می گیرد و او را هیچ مانع نمی شود.(۳)
۱.بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۸۴.
۲ منتخب الاثر، ص ۴۷۴.
۳. بحار الانوار، ج ۵۲، ص ۳۷۲

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.