مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

انفجارعلم در عصر ظهور

IMG_20160527_224620

با ظهور حضرت حجت(عج) یک رخ داد عظیم علمی در جهان رخ می دهد. شاید این سخن صد سال گذشته مطرح می شد پذیرفتن آن برای بسیاری مشکل بود و لکن با پیشرفت علمی که بشر در دههای اخیر داشته ، راه را برای پذیرفتن این واقعیت آسان می کند. بشر کنونی با نمایان شدن دو حرف از علوم به چنین پیشرفتی رسیده که در چند سال دهۀ گذشته به فکر کسی نمی رسید که فرضا کسی در مشرق جهان باشد و بتواند مغرب جهان را به صورت زنده ببیند.
طبق روایات مانند روایت امیرالمومنین(ع) تا ظهور امام(عج) تنها  تمام آنچه پیامبران آورده اند تنها دو حرف از بیست و هفت حرف از علم است. و مردم تا امروز، هنوز  بیش از دو حرف آن را نشناخته اند  و چون قائم ما قیام کند، بیست و پنچ حرف دیگر را بیرون آورد.(۱) اگر در دورهای قبل از ظهور انبیاء و اولیای الهی فقط به اندازه عقول مردم( دو حرف از علم) سخن می گفتند ولی در عصر ظهور استعدادها شکوفا شده و عقلها کامل می شود تا مردم توان حمل بقیه علوم(بیست و پنج حرف دیگر) را برخوردار بشوند.
با آمدن امام منتظران، دیگر مفهوم بی سوادی از جامعه بشریت ریشه کن شده و تمام مردم باسواد می شوند به طوریکه امام علی(ع) می فرماید:« در زمان او حکمت داده خواهید شد، حتی اینکه زن در خانه خود به کتاب خدا و سنت رسول(ص) قضاوت می کند.(۲)
در زمان امام (ع) مردم احکام شرعی خود را از خود حضرت و نایبان خاص و یا رسانها به صورت زنده دریافت خواهند کرد. کتابهای مملو از نظرات گوناگون از اعتبار ساقط می شوند چونکه نیازی به آنها نیست. تمام علوم حقیقی موجود در قرآن را حضرت آشکار می کنند وتعلیم و یادگیری قرآن فرا گیر می شود.
۱. بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۳۶.
۲. غیبت نعمانی، ص ۱۵۸

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.