مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

راه نجات از بن بستهای زندگی

مهدویت

انسان ها امروزه در زندگی با بن بست های فراوانی مواجه میشوند و همگی دنبال راه نجات از این بن بست ها می جویند البته ممکن است تا مدتی این افراد دچار گیجی و سردر گمی شوند اما بالاخره بیدار خواهند شد و همین بیداری عمومی و فراگیر از شرائط ظهور محسوب می شود.

بن بست های زندگی انسانی عبارتند از ؛

  1. بن بست تکنولوژی و علم و صنعت
  2. بن بست نزاع و جنگ
  3. بن بست درگیری انسان با نفس خویش

ما به بحث بن بست سوم که مربوط به خود ماست خواهیم پرداخت.

در درون انسان نیروهائی وجود دارد که با یکدیگر درگیرند واین درگیری ها انسان را دچار آشوب و آشفتگی می کند. در انسان وسوسه های خنّاس وجود دارد که سینه آدمی را به تضاد و نوامیدی می کشاند و گاهی اوقات به راه های ناخواسته می کشاند.

خداوند تبارک و تعالی می فرماید: الَّذِى یُوَسْوِسُ فىِ صُدُورِ النَّاس‏ (ناس/۵)

در دل کوچک انسان بت های بیشماری وجود دارد بعضی بت ها بزرگ مثل شیطان می باشند که این بت های بزرگ با بیشماری از بت های کوچک درگیری ایجاد می کنند. راه نجات از این بن بست ها و درگیری ها نیروی ایمان و عشق و علاقه به خدا میباشد. این نیروی ایمان قدرتی دارد که میتواند به عشق های کوچک آدمی شکل دهد و او را رهبری کند و وسوسه های درونی راخنثی نماید.

در بینش اسلام ، ایمان به خدا و توحید تمام کننده این نگرانی ها میباشد . اثر عشق به خداوند در درون انسانی ، موجب مبارزه با هوای نفس و شیطان میشود. لذا ما برای نجات خود نیاز به ایمان به خدا و ائمه معصومین (علیهم السلام) داریم که راه نجات ما شیعیان در این دوره ، حضرت مهدی (علیه السلام) می باشد.

زیرا حاکمیت عشق به ولایت حضرت مهدی (علیه السلام) اثر بسیار بالائی بر قوای متضاد درونی انسان می گذارد و کسی که ولایت و رهبری ایشان را قبول کرده باشد به قدرتی بالا در درون خود ایجاد می کند و پیوسته او را در برابر وساوس شیطانیه یاری و نصرت می کند.

تأثیر ولایت ائمه أطهار (علیهم السلام) در دوری از بدی ها و گرایش به خوبی ها به خاطر شناخت تعالی وجودی آنهاست آنها جلوه ای زیبا از انسانیت را به نمایش می گذارند وشناخت آنها موجب هدایت انسان میشود.

منبع برای مطالعه : مجموعه مقالات شهید آوینی ، فردائی دیگر

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.