مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

در آستانه ظهور

مهدویت

شیعه به آخرین منجی عالم بشریت که روشنی این جامعه است توسل می جوید و از او در کارهایشان کمک می طلبد. انسان های شایسته به این امام بزرگوار خود عشق می ورزند و همواره برای ایشان دعا واستغاثه می کنند. تا إن شاء الله در زمان ظهور توفیق درکش را داشته باشد و در عصر غیبت بتوانند به محضر ایشان شرفیاب شوند.

عاشقان آن حضرت برای ارتباط با ایشان عاشقانه دعای ندبه را در روز جمعه ، عید فطر و قربان و غدیر زمزمه میکنند و این ارتباط خود را هر هفته با امام خود تمدید میکنند و می گویند :

«عزیز علیّ ان اری الخلق و لاتری و لا اسمع لک حسیساً و لا نجوی» چقدر سخت است برای من که هر صبحی دیده بگشایم و همه را ببینم ولی تو را نبینم و حتی صدایی از تو به طور آهسته به گوشم نرسد.

هر روز بعد از نماز صبح ، دعای عهد را می خوانند و با امام خود عهد و پیمان می بندند بدین امید که از یاران قائم (علیه السلام) باشند و اگر قبل از ظهور از دنیا رفتند رجعت نموده و از یاوران آن حضرت گردند.

انسانی که به امام زمان خود ارادت می ورزد و عشق خود را به ایشان نشان می دهد. این محبت و عشق وعلاقه باید در رفتار و کردارش آشکار سازد و خود را برای آستانه ظهور آماده و مهیا کند.

روزانه برای دفع بلایا صدقه دهد و در اماکن متبرکه از طرف ایشان و به نیابت از آن حضرت نماز و زیارت نماید. در آستانه ظهور ، دنیا را هرج ومرج و فساد فرا خواهد گرفت و امید از این دنیا کم رنگ تر خواهد شد ولی با این حال و این فشارها وسختی ها ، گروه هایی از اهل ایمان وجود دارند که این مشکلات و سختی ها ، این افراد را نا امید نخواهد کرد و شبانه روز شکر خدا به جای می آورند و خود را برای لحظه ظهور آماده میکنند.

در زمان ظهور آن حضرت چنان اعتقادات افراد دچار انحراف و کج روی وشبهه خواهد شد که گوئی دین جدیدی می آید. لذا بیایید محبت ، صدق و صفا بین انسان ها را بیشتر کنیم و ریا و نفاق و تبعیض و بی عدالتی را از دل خود خارج کنیم تا ما هم جزء یاران واقعی آن حضرت گردیم.

منابع برای مطالعه بیشتر:

  1. قیام و انقلاب مهدی – شهید مطهری
  2. خورشید مغرب – محمد رضا حکیمی
اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.