مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

امام زمان قلب تپنده شیعه (۱)

مهدویت

اگر بخواهیم زندگی را معنا کنیم معانی زیادی میتوان از آن نمود از جمله اینکه ؛ من برای چه به این دنیا آمده ام ؟ چرا زنده ام ؟ زنده بودن من چه فایده ای دارد ؟

معنای زندگی این است که ، انسان به خاطر آن زندگی میکند سختی میبیند و تحمل میکند.

اگر انسان معنای زندگی را متوجه شود برای رسیدن به این زندگی تلاش خواهد نمود و این باور مایه پویائی و تحرک او خواهد شد و توان بردباری و مقاومت خود را به خاطر رسیدن به آن سعادت افزایش می دهد.

خداوند تبارک وتعالی در قرآن کریم میفرماید : أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَـکُمْ عَبَثًا وَأَنَّکُمْ إِلَیْنَا لاَ تُرْجَعُونَ (مؤمنون/۱۱۵)

آیا گمان می کنید که شما را بیهوده آفریدیم و شما به سوی ما باز نمی گردید.؟؟

پس خدا انسان را بیهوده نیافریده و انسان موجودی بیهوده نمی باشد و خدا هدفی از این آفرینش داشته است ونهایت امر برگشت ما به سوی خدا خواهد بود. حال باید به چه صورت و حالت به سوی خدا بازگردیم؟

خدا در طول مسیر از ما کارهایی خواسته است که وقتی سراغ او رفتیم شرمنده ایشان نباشیم و خود انسان از پوچی و بی هدفی بیزار است و همیشه پیشرفت را دوست دارد.

انسان همانطور که از جسم و جان تشکیل شده است ، زندگی هم دارای دو بخش و دو بعد است:

  1. مواد زندگی
  2. معنای زندگی

اگر انسان همه مواد زندگی خود را به دست آورد از جمله شغل ، در آمد بالا ، تحصیلات خوب ، مسکن و … و هر آنچه که برای خوشبختی دنیایی لازم است را داشته باشد ولی معنای زندگی را متوجه نشود که به چه هدف به این دنیا آمده است ونهایتا به کجا خواهد رفت و چگونه باید رفت ؟ در این صورت این شخص در زندگی احساس پوچی خواهد نمود .

در این عصر غیبت آنچه موجب پویایی و حرکت انسان به سوی پیشرفت خواهد شد راهنمای کامل و جامع میباشد که بتواند ما را به سوی هدف غایی خود برساند و آن راهنما کسی نخواهد بود مگر مهدی صاحب الزمان (علیه السلام) که قلب تپنده ما شیعیان است و بدون آن حضرت ما معنای زندگی را به خوبی متوجه نخواهیم شد.

این مطلب ادامه دارد….

کتاب برای مطالعه مباحث مهدویت : امام مهدی(ع)؛ آخرین پناه، دکتر حسین فریدونی.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.