مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

علم در آخر الزمان

مهدویت

انسان موجودی است که فطرتا دوستدار پیشرفت و ترقی میباشد و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار میگیرد تا به نتیجه مطلوب برسد و در هیچ برهه ای از زمان از تلاش برای پیشرفت جا نمانده است.

در منابع دینی هم سفارش به پیشرفت انسان شده است و از قدیم الایام شاهد پیشرفت علم و صنعت بوده ایم مثلا در زمان حضرت نوح(ع) صنعت کشتی سازی و زمان حضرت سلیمان (ع) هنر معماری و درست کردن قصر آنچنانی برای حضرت از نمونه ای پیشرفت علم و صنعت محسوب میشود.

در زمان غیبت امام زمان (ع) هم ما روز به روز شاهد پیشرفت علم میباشیم و اگر شرایط فراهم باشد وموانع برطرف پیشرفت علم با سرعت پیش خواهد رفت.

ما هیچ دلیل و برهانی نداریم که در آخر الزمان پیشرفت علم متوقف شود چون سیر طبیعی علم صعودی است نه نزولی و مخالفت ما با پیشرفت علم زمانی خواهد بود که این پیشرفت منجر به حلالیت حرامی شود و پای فساد و حرام به میان آید در روایات اسلامی در مورد پیشرفت علم داریم که ؛ امام صادق (علیه السلام می فرمایند : علم ، بیست و هفت حرف است . تمام انچه انبیا آورده اند دو حرف است و مردم تا امروز بیش از ان دو حرف نمی شناسند . هنگامی که قائم ما (علیه السلام) قیام کند بیست و پنج حرف را می آورد و بین مردم توسعه خواهد داد و به دو حرف قبلی اضافه خواهد کرد تا بیست و هفت حرف کامل شود .(۱)

پ ن:
۱)بحار الانوار، چاپ بیروت ، دار الاحیاء التراث العربی ، ۱۴۰۳هجری قمری ، ج ۵۲، ص ۳۳۶

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.