مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

تسلیحات نظامی سپاه حضرت مهدی

IMG_20160604_103405

در نبردهای بشری داشتن سلاح کافی و پیشرفته یکی از مؤلفه های پیروزی به حساب می آید. حال با توجه به وجود تسلیحات پیشرفته در عصر کنونی ایشان با چه نوع سلاحی به مبارزه با دشمنان خود خواهند رفت؟
با مراجعه به روایات، سلاحی که ایشان به کار می برند شمشیر خواهد بود. امام صادق علیه السلام می فرمایند: زمانی که قائم قیام کرد، شمشیرهای جنگ، نازل می شود و بر هر شمشیر، نام و نام پدر صاحبش، نوشته خواهد شد.(۱)
در این گونه تعبیرها دو نوع معنا نهفته است.
اول: اینکه چون در آن زمان شمشیر یکی از سلاح های پیشرفته و رایج برای مبارزه بوده لذا حضرت برای تفهیم مردم آن زمان اصطلاح شمشیر را به کار برده اند اما در زمان ظهور سلاح رایج و پیشرفته همان زمان مراد است که ایشان به کار خواهند برد.
دوم: مراد همین شمشیر است و نیازی به تعبیر نیست. اما
احتمال اول: در عصر قبل از ظهور جهان گرفتار جنگ بزرگی خواهد شد که اینکه حضرت مهدی علیه السلام در مقابل سلاح های مدرن چگونه مبارزه خواهند کرد احتمالاتی داده اند.در اثر آن، تسلیحات مدرن و پیشرفته همگی نابود خواهد شد و بشریت دوباره با همان سلاح ابتدایی سر و کار خواهد داشت.
احتمال دوم: درست است دشمنان حضرت مجهز به سلاح های پیشرفته هستند اما در مقابل خداوند چنان رعب و وحشتی در دل آنها ایجاد می کند که قادر به استفاده آنها نمی شوند و روحیه خود را از دست می دهند و در مقابل یاران حضرت سرشار از روحیه و ایثار و جان فشانی برای امامشان می باشند.
۱.غیبت نعمانی، ص ۲۴۴.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.