مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

سر درس مهدویت ۳۶ (مساله طول عمر مهدی موعود علیه السلام ۶)

 IMG_20160503_220600

  1. فلاسفه و متکلمین می‏گویند: قوی‏ترین دلیل بر امکان شئ وقوع آن در خارج است. یعنی آنچه تحقق پیدا کند و در بیرون ذهن ما واقعیت یابد دیگر نمی توان در امکان آن تردید نمود. در مورد طول عمر نیز همین قانون جاری است و بهترین دلیل بر امکان آن، رجوع به تاریخ گذشته است. چه بسیار افرادی که در طول تاریخ عمرهای بسیار طولانی داشته‏اند که طول عمر حضرت مهدی‏علیه السلام نیز یکی از آنها است.
  2. به تصریح قرآن کریم نوح بیش از ۹۵۰ سال عمر کرده است! خداوند متعال درباره حضرت نوح‏ علیه السلام می‏فرماید: «و هر آینه ما نوح را به سوی قومش فرستادیم پس او در میان آنها هزار سال به جز پنجاه سال [نهصد و پنجاه سال] درنگ کرد.» (عنکبوت: ۱۴)
  3. مطابق نظر مسلمانان و مسیحیان، حضرت مسیح‏علیه السلام تاکنون زنده بوده و در آخرالزمان از آسمان فرود خواهد آمد. و مطابق نظر اسلامی پشت سر امام زمان‏علیه السلام نماز به جای خواهد آورد. (ر.ک: صحیح مسلم، ج ۱، ص ۱۳۷، باب نزول عیسی)
  4. در معتبرترین منابع اهل سنت نیز می توان معمرین (افرادی که عمر طولانی داشته اند) را ملاحظه نمود. در حدیث معروف به حدیث جسّاسه – که در «صحیح مسلم» به طور تفصیل از آن یاد شده است – سخن از شخصی به نام «دجّال» شده که با عمری بسیار طولانی غایب از دیدگان مردم در جزیره‏ای از دریا زندگی می‏کند و در برهه‏ای از زمان به نهضتی باطل دست خواهد زد. (ر.ک: صحیح مسلم، ج ۸، ص ۲۰۳ الی ۲۰۵، باب فی الدجال)
  5. در نهایت این درس به اسامی برخی از معمرین و میزان عمر آنها اشاره می کنیم:

۱ – خضر نبی که هزاران سال عمر کرده و هنوز زنده است. (المستطرف، ج۲، ص ۳۳)

۲ – نوح پیامبر با ۲۵۰۰ سال (المهدی الموعود، ج ۲، ص ۳۳۹)

۳ – شیث فرزند آدم با ۹۱۲ سال (کامل ابن اثیر، ج ۱، ص ۱۹)

۴ – حضرت آدم ‏علیه السلام با ۹۳۰ سال (همان)

۵ – ادریس نبی با ۸۶۲ سال (همان، ج ۱، ص ۲۱)

۶ – سلیمان نبی با ۷۱۲ سال (المستطرف، ج ۲، ص ۳۳)

۷ – سام پسر نوح با ۶۰۰ سال و دیگران (کامل ابن اثیر، ج ۱، ص ۵۴) و …

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.