مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

دعوت از دیگران برای یاری امام زمان

یاری کننده امام زمان-دعوت از مردم

یاری کردن امام زمان  با دعوت از دیگران جهت بهره مند شدن از برکات امام زمان علیه السلام!
در پست قبل پس از اینکه اهمیت و ارزش « یاری امام عصر » را بیان کردیم  سؤال شد  که چگونه می توان امام زمان علیه السلام را یاری کرد ، باری از دوش ایشان برداشت و غمی از غم های ایشان زائل ساخت؟
هرشیعه که نعمت وجود امام عصر را درک کرده و حلاوت عنایات او را چشیده باشد ، می تواند وجود این نعمت را به دیگران خبر دهد و از آنها دعوت کند که با توسل به امام زمان علیه السلام از عنایات او بهره مند گردند . ارجاع دیگران به امام زمان علیه السلام برای رفع نیازهای مادی و معنویشان کاری بسیار ساده است .
عبدالسلام هروی از امام رضا علیه السلام نقل کرده است که امام فرمود: خدا بیامرزد آن کسی را که امر ما را احیا می کند.گفتم: چطور امر شما زنده می گردد؟ فرمود: معارف ما را بیاموزد و آنها را به مردم بگوید که اگر مردم نیکویی های کلام ما را بدانند از ما تبعیت می نمایند.(۱) 
دیگران را با امام زمان آشنا کنیم،این کار زمینه قدرشناسی امت از امام علیه السلام را فراهم می آورد و در غربت زدایی از این مولای کریم بسیار مؤثر است ، از این رو به نوبه خود نوعی یاری امام عصر به شمار می آید . جمله معروفی در مورد خداشناس کردن اطرافیان هست که ما در مورد حرف خودمان مطرح میکنیم:
چنان زندگی کنیم  کسانی که ما را می شناسند و امام زمان را نمی شناسند به واسطه ی  ما  با امام زمان آشنا شوند.
پ ن:
۱)وسائل ‏الشیعه ج : ۲۷ ص : ۹۲ حدیث ۳۳۲۹۷ عن عیون أخبار الرضا – الشیخ الصدوق ج ۲ ص ۲۷۵

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.