مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

مهدی باوران اسراف نمی کنند!

اسراف

انسان‌ها باید رفتار فردی و اجتماعی خود را براساس معیارها و ارزش‌های درست و استواری که از میان کلام گهربار معصومین بیرون کشیده شده قرار دهند و خود را با محتوای اخلاقی و انسانی‌‌ این سخنان هماهنگ گردانند تا جامعه‌‌ای انسانی و با فضیلت به وجود آید که بتواند مصداق «خیر امّه اخرجت للنّاس…» قرار گیرد.

خصوصاً در شرایط فعلیِ جهان که مردم مسلمان کشورمان با انقلاب اسلامی، سبک زندگی خود را در سطح جهان و خصوصاً در میان مسلمانان به عنوان الگویی جدید برای سعادت و رستگاری دنیوی و اُخروی مطرح نموده‌اند، لازم است تا با استفاده هرچه بیشتر از الگوی رضوی و احادیث ائمه معصومین (علیهم السلام)، در مقابل فرهنگِ دنیا محورِ غربی ایستادگی کرده و با پیروزی در این نبرد فرهنگی، مقدمات ظهور حضرت بقیه الله الأعظم (أرواحنا له الفداء) را فراهم آوریم.

از جمله‌ نقاط ضعف جامعه‌ی اسلامی، اشاعه فرهنگ اسراف و مصرف‌زدگی می‌باشد، به حدی که همین امر آنها را شدیداً محتاج و وابسته‌ی به کفار و دشمنان نموده و استقلال اقتصادی را در بسیاری از بخش‌ها از ایشان سلب نموده است. اما بر طبق آموزه‌های اسلام و فرهنگ رضوی، در زمان وفور نعمت باید به دقت بر شیوه‌ی مصرف نظارت نموده و از کوچکترین اسراف‌ها خودداری نمود، زیرا اسراف به فرموده امام صادق (علیه السلام)، برکت و فراوانی را کم  می‌کند(۱)

یاسر خادم در نقل ماجرایی از امام رضا (علیه السلام) می‌گوید:

«روزی غلامان میوه می‌خوردند، ولی میوه را ناتمام خورده و به دور انداختند. پس حضرت به ایشان فرمود: سبحان الله! اگر شما نیاز ندارید، افراد نیازمندی هستند؛ آن را به محتاجان بدهید تا بخورند.»(۲)

پ ن:
۱)قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَیْهِ السَّلَامُ: إِنَّ مَعَ الْإِسْرَافِ‏ قِلَّهَ الْبَرَکَه. (الکافی، طبع دارالحدیث، ج ٧، ص ٣۴۶)
۲)الکافی، طبع إسلامیه، ج ۶، ص ٢٩٧

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.