مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

شکر گزاری در دوران غیبت امام زمان(عج)


امام جواد(علیه السلام) می فرماید
نِعْمَهٌ لَا تُشْکَرُ کَسَیِّئَهٍ لَا تُغْفَرُ[۱]
اگر کسی نعمتی را شکرگذاری نکند مانند گناه نابخشودنی است
یعنی انسان باید به نعمت هایی که خدا داده است شکرگذاری کند

در قرآن میخوانیم:
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی هَدانا لِهذا وَ ما کُنَّا لِنَهْتَدِیَ لَوْ لا أَنْ هَدانَا اللَّهُ [۲]
ستایش خدایى را که ما را بدین [راه] هدایت نمود و اگر خدا ما را رهبرى نمیکرد ما خود هدایت نمى‏ یافتیم.
میلیون ها انسان کافرند و خدا را نمی شناسند ولی خدا به ما عنایت کرده که خدا را بشناسیم و نماز بخوانیم و روزه بگیرم و از خدا بخواهیم که نعمتش را بر ما تمام کند و آن این است ما را توفیق دهد اعمالمان را با اخلاص و برای رضایت خدا انجام بدهیم در این دنیا هیچ وقت از ولیّمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف غافل نشویم.
درست است که در دوران غیبت امام زمان(علیه السلام) بسر می بریم اما این دوران نیز شکر دارد و اگر به گفتار امام دوازدهم توجه نماییم خواهیم دانست که شکر این دوران از هر دوران دیگری بیشتر است که فرمود:

إِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَ لا ناسینَ لِذِکْرِکُمْ، وَ لَوْ لا ذلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ الللأواهُ، وَ اصْطَلَمَکُمُ الأعْداءُ. فَاتَّقُوا اللّهَ جَلَّ جَلالُهُ وَ ظاهِرُونا [۳]

ما در رعایت حال شما کوتاهى نمى‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ‌یم، که اگر جز این بود گرفتارى‌ها به شما روى مى‌آورد و دشمنان شما را ریشه کن مى‌کردند. از خدا بترسید و ما را پشتیبانى کنید.

جامعه‌ای متکامل و پیشرفته خواهد بود که رابطه‌ی بین امام و امتش دو سویه باشد و هر دو پشتیبان یک دیگر باشند. امام علیه‌السلام می‌فرمایند من به وظیفه خود به نحو احسن عمل می‌نمایم، نه در رعایت شما اهمالی دارم و نه هرگز شما را فراموش می‌کنم و در هجمه‌ی بلایا و دشمنان پشتیبان شما هستم، پس شما هم پیشتیبان من باشید و البته که لازمه‌ی آن تقوای الهی است.

پی نوشتها:

[۱]. بحارالأنوار / مجلسی / ۶۸ / ۵۳ / باب ۶۱- الشکر….. / ص: ۱۸.

[۲]. الأعراف: ۴۳.
[۳]. احتجاج، ج۲، ص۳۲۳

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.