مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

ظهور انحراف در تفسیر رجعت

IMG_20160608_215723

در عصر امام صادق علیه السلام یک عده ای از غلات به رهبری افرادی همچون، ابوالخطاب بن مقلاص و مغیره بن سعید و … در میان شیعیان و اصحاب امام باقر و امام صادق علیهم السلام بوجود آمدند که تفسیر جدیدی و اغراق آمیزی از رجعت را ارائه کردند.
اهل غلو در تعریف رجعت گفتند: رجعت عبارت است از بازگشت حضرت علی علیه السلام به دنیا پیش از قیامت و اَلان هم حضرت زنده هستند و در میان ابرها حرکت می کنند. حتی بعضی از آنها هم گفته اند: صدای غرش رعد، آواز او است و درخشندگی رعد و برق ابرها، از آتش سم های اسب او برمی خیزد.(۱)
این گونه تعریف از رجعت که هیچ ربطی به مذهب امامیه ندارد و تنها تفسیر غلات است باعث شده است که برخی از علمای اهل سنت مانند مسلم، ابن حجر و ابن منظور شیعه را مورد حمله قرار بدهند.
این گروه بدون اینکه به علمای بزرگ شیعه مراجعه و سخن درست را اخذ کنند از روی تعصب سخن غلات را به شیعه اسناد داده اند. اینان در کتاب های خود نوشته اند: رجعت، مذهب یک گروه از رافضی ها است که می گویند: علی علیه السلام در زیر ابرهای آسمان پنهان شده است، و در آخرالزمان بر می گردد.(۲)
این عالمان اهل سنت دقت نکرده اند که حتی امام صادق علیه السلام هم، چنین تعریفی از رجعت را رد کرده و مفسران آن را لعن و نفرین می کرده است.
امام صادق علیه السلام می فرمایند: خدا لعنت کند اباالخطاب و کسانی که با او کشته شدند و کسانی که از آنها باقی مانده و کسانی که نسبت به آنها در دلشان ترحمی وارد شده باشد.(۳)
۱.فرهنگ فرق اسلام، ص ۳۴۴.
۲.خصال صدوق، ص ۵۲۵.
۳.اختیار معرفه الرجال، ج ۲، ص ۵۴۸.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.