مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

رجعت در دعاها و زیارت نامه ها

IMG_20160612_191251

در دعاها و زیارت نامه های که از ناحیۀ ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین به دست ما رسیده است تصدیق مسئله رجعت به صراحت بیان شده است که به عنوان نمونه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.
۱.در دعای عهد که از امام صادق علیه السلام رسیده است می خوانیم« … اللهم ان حال بینی و بینه الموت الذی جعلته علی عبادک حتما مقضیا، فاخرجنی من قبری …؛(۱) خداوندا اگر مرگ بین من و او( حضرت مهدی علیه السلام) فاصله شود، پس مرا از قبر بیرون بیاور… .
۲.در بخش های از زیارت جامعه کبیره که از امام هادی علیه السلام وارد شده است می خوانیم« اشهد الله و اشهدکم انّی مومن بکم و بایابکم، مصدق برجعتکم، منتظر لامرکم… ؛(۲) خدا و شما را شاهد می گیرم که من به ولایت و بازگشت شما ایمان دارم، رجعت شما را تصدیق می کنم و …
از این فراض زیارت جامعه و بعضی از روایات استفاده می شود که تمام ائمه علیهم السلام رجعت می کنند و حتی حضرت مهدی علیه السلام هم پس از آنکه قیام کردند و حکومت تشکیل داده و پس مدتی به شهادت می رسند، پس از رجعت ائمه علیهم السلام رجعت می کنند.(۳)
۳. در زیارت اربعین امام حسین علیه السلام می خوانیم« اشهد انّی بکم مومن و بایاکم موقن، …؛(۴) شهادت می دهم که ایمان به ولایت و یقین به رجعت شما دارم …»
مواردی دیگری نیز در زیارت نامه ها مانند زیارت نامه حضرت عباس علیه السلام که در مفاتیح آمده و غیره به موضوع رجعت اشاره شده است.
۱. مفاتیح الجنان.
۲. همان
۳. معجم احادیث الامام المهدی علیه السلام، ج ۴، ص ۷۶.
۴. مفاتیح الجنان.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.