مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

رجعت در دیدگاه شیعه و اهل سنت

IMG_20160609_222711

اعتقاد به رجعت از ضروریات مذهب شیعه امامیه می باشد. از همان شروع اسلام، پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و تمام ائمه ی شیعه علیهم السلام و به تبع آن بزرگواران، شاگردان و پیروان آن ها به رجعت اعتقاد داشته و از آن در مقابل منکرین و منحرفین دفاع می کردند.
اعتقاد به رجعت در عصر غیبت، در بین علمای شیعه مورد اجماع می باشد و همه اصل رجعت را قبول دارند هر چند در تفسیر جزئیات آن می توان اختلاف جزئی نیز مشاهده نمود.
مرحوم مجلسی( متوفای ۱۱۱۱ ه ق) می فرماید: شیعه اجماع دارند بر رجعت در جمیع اعصار گذشته. رجعت در میان آن ها، همانند خورشید در وسط روز است، حتی آن را در اشعارشان به نظم در آورده اند و در شهرهایشان با مخالفین، به مناظره برخاسته اند. و مخالفان هم، آن ها را به خاطر این عقیده ملامت کرده و بر آن ها عیب گرفته اند.(۱)
اما در مقابل شیعه، اهل سنت به شدت رجعت را انکار می کنند و آن را جزء عقاید اعراب جاهلی، یهود و مسیح می دانند. آنان معتقد به رجعت را کافر، کذاب و فاسق معرفی می کنند و مستحق عذاب دنیوی و آخروی می دانند.
باید گفت اولا متاسفانه علمای اهل سنت غالبا تعریفی که غلات از رجعت را کرده اند را می آورند و با آن شروع به حمله به شیعه می کنند.
ثانیا: اهل سنت حق دارند معنای رجعت را درک نکند زیرا رجعت از امور غیبی است و تنها کسانی که به امور غیبی دسترسی دارند و عدل قرآن معرفی شده اند؛ یعنی ائمه معصومین علیهم السلام می توانند آن را درک کنند و به مردم بگویند و از آنجائی که دست اهل سنت از دامن این بزرگوارن کوتاه است منجر به انکار رجعت شده اند.
۱.بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۲۲.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.