مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

چرا امام زمان برای دفاع از زیارتگاه های اهل بیت کاری نمی کنند؟

۵۳

دررابطه سؤالات و شبهاتی پیرامون مهدویت و مسائل آخرالزمان مطرح می‌شود از جمله اینکه با وجود اینکه امام مهدی(عج) زنده هستند، چرا امام زمان برای دفاع از حرم‌های اهل بیت(ع) در عراق و سوریه هیچ کاری نمی‌کند؟ آیا واقعاً زنده هستند؟ یا قدرت ندارند؟

در پاسخ به سؤال مورد نظر به دو نکته لازم است اشاره کنیم:

الف: در طول تاریخ پر فراز و نشیب زندگانی پر بار اهل بیت(ع) و امامان معصوم(ع) وقتی دشمنان کینه‌توز و متعصب آن بزرگواران از رویارویی منطقی با مکتب اهل بیت و پیروان آن‌ها عاجز و درمانده شده‌اند، متوسل به کارها و عملیات ناجوانمردانه از قبیل تخریب قبور و دیگر اماکن مذهبی می‌شوند که مورد تهاجم قرار دادن حرم حضرت زینب(س) در سوریه و تخریب حرمین امام هادی(ع) و عسکری(ع) در سال‌های گذشته تنها نمونه‌هایی از جنایات آن‌ها است و پیش از این گذشتگان و نیاکان آن‌ها بارها اقدام به تخریب حرم مطهر امام حسین(ع) و نیز ائمه بقیع کرده بودند و بعد از این هم اگر دست پلیدشان برسد، از ارتکاب این گونه اعمال زشت و ننگین دریغ نخواهند کرد.

در این میان نکته قابل توجه این است که این گونه اعمال ننگین از ناحیه دشمنان نادان اهل بیت(ع) نه تنها باعث تضعیف شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) و موجب محو و نابود شدن آثار اهل بیت(ع) نمی‌شود، بلکه تجربه تاریخی نشان داده است که چنین اقداماتی منجر به رسوایی بیشتر دشمنان قسم خورده اهل بیت(ع) در میان اقشار مختلف مردم در جهان خواهد شد و خصوصاً در عصر ما که عصر ارتباطات نام گرفته و جهان تبدیل به دهکده کوچک شده، تخریب چنین اماکنی در انظار مردم دنیا که در اقصی نقاط عالم از رسانه‌ها شاهد آن‌ها هستند باعث شهرت و معرفی بیشتر اهل بیت شده و از سوی دیگر تخریب چنین مکان‌های مقدسی بیانگر ضعف، ناتوانی، زبونی، جهل و بیخردی دشمنان اهل بیت(ع) است.

و شاید کم نباشند در عالم کسانی که با دیدن و مشاهده تصاویر و فیلم‌های تخریب حرم امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) و نیز تخریب ابنیه و مراکز دینی و مذهبی در لیبی و یمن و…از رسانه‌های مختلف در کشورهای مختلف جهان، این سؤال برایشان به وجود آمده باشد که این اماکن منتسب به چه کسانی هستند و حضرت زینب(س) یا امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) کیستند؟ و کسانی که دست به تخریب این مراکز زده‌اند و یا می‌زنند چه کسانی هستند؟! و چرا چنین کاری کرده‌اند؟!

به نظر می رسد که سنت تغییرناپذیر الهی در رسوا کردن دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) از طریق عملکرد خود آن‌ها و ارتکاب کارهای ننگینشان کافی باشد و نیاز به عملکرد خاص از ناحیه مقدس امام زمان(عجل الله) نباشد، گذشته از اینکه امام زمان(عجل الله) وظیفه‌اش حفاظت قبور نیست.

ب: انجام کارهای دفاعی و حفاظت از مراکز و اماکن دینی و مذهبی به طور عادی نیاز به بسط ید دارد، یعنی باید حکومتی باشد و نظام امنیتی و حاکمیتی وجود داشته باشد تا با نیروهای دفاعی، امنیتی و انتظامی از امنیت و حاکمیت یک کشور و مراکز مهم در آن حفاظت کرد، در حالی که همه ما می‌دانیم که امام زمان(عج) در زمان غیبت‌اش برای تصرفات ظاهری و دخالت در امور عادی دستانشان باز نیست و چنین کاری فقط در زمان ظهور آن بزرگوار محقق خواهد شد و ولایت تکوینی که حضرت در امور دارد در شرایط عادی و در همه جا از آن بهره نمی‌گیرد.

بلکه سیره اولیاء الهی و ائمه اطهار همیشه این بوده است که به طور عادی و مثل سایر اقشار مردم از اسباب عادی و معمولی بهره بگیرند، مگر در موارد خاص بر اساس حکمت و مصالح خاصی، پس امام زمان(عج) زنده است و به اذن خدا ناظر بر اعمال و کارهای ما است و ما در لحظه لحظه زندگی‌مان از نور وجود مقدس آن بزرگوار بهره می‌بریم، همان گونه که موجودات از نور خورشیدِ پنهان در ابرهای تاریک بهره می‌برند، اگر چه خورشید را نمی‌بینند.

 

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.