مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

“اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج” از ابداعات آقای احمدی نژاد است؟!

بعضی در پیامها و گفتارهاشون ادعا میکنند آنچه بر سر زبانها افتاده و در تصاویر و ..آوده میشود با عنوان “اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج” از ابداعات آقای احمدی نژاد رییس جمهور سابق است!
و این دعا از معصوم صادر نشده است!

ضمن اینکه جوابهایی داده شده و به ما امر کردند که حرف خوب  رو از هر کسی باشه قبول کنید خواستیم به صورت مستند و کارشناسی  شده این مطلب رو بیاریم که سند این عبارت دعایی برای مخاطبان مشخص شود.

معنای دعای اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه چیست؟ این دعااز کیست؟ برای چیست؟
این دعا را با این ترکیب نیافتیم جملات این دعا به صورت جدا گانه همان گونه که ذیلا آورده ایم در دعاهای که در رابطه با امام زمان نقل شده آمده است این دو دعا از امام صادق علیه السلام نقل شده است در دعای اول امام صادق علیه السلام دستور به خاوندن دعایی داده اند در تعقیب نماز که درآن تعجیل در فرج ولی خداوند همراه با عافیت وپیروزی از خداوند در خواست شده وسخنی از امام زمان به میان نیامده ولیّ خدا که در این دعا برای اودرخواست فرج شده است میتواند بر هر یک از ائمه صادق باشد در دعای دوم امام صادق میفرماید هر کس میخواهد قائم ما را درک کند این دعا را بخواند .
وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر(۱) اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْه‏(۲)
پی نوشت:
۱)مصباح‏ المتهجد ص۵۸

۲)بحارالأنوار ج ۵۳ ص ۹۶

منبع پرسمان دانشجویی
اشتراک گذاری
24 دیدگاه ها
  1. مصطفی بیات می گوید

    خب چرا دعای اول را فارسی ان که همان ترجمه دعای گفته شده توسط احمد نژاد است را عربی ان را ننوشتی! بعد میای دعای دوم را عربی ان را می نویسی!!!! یه سر سوزن تقوی شمارا بس

  2. حفاظ شاخ گوزنی می گوید

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

  3. مجید می گوید

    برای کوبیدن اقای احمدینژاد که واقعا انسان شایسته ای هستند بر خلاف بعضیهای دیگر حتی برای دعا خوان این مردم شما برنامه چیدید؟؟؟؟

    این کار درست نیست مضمون دعا برای امام عصر (عج) است حلا چه فرقی میکند از ترکیب چند دعا باشد یا نباشد.

    احمدینژاد با شما ها چه کرده که اینقدر با او دشمن هستید؟؟؟؟؟

    کاری نکنیم که امام زمان از ما نفرت پیدا کند.

    خراب کردن دیگران انهم بخاطر عشق به دیگری انهم به اسم کار امام زمانی کاری بسیار زشت و نا پسند است و موجب ناراحتی امام نیز خواهد شد.

  4. عادل می گوید

    جناب بیات!!!
    جنابعالی در بیان فارسی محاوره هم بشدت چپر تشریف داری ،
    اونوقت میای از دعای عربی !! آقای دکتر احمدی نژاد ایراد میگیری ؟!
    نمیری از اینهمه بغض و کینه و حسد !!!

  5. عباس می گوید

    دمت گرم برادر حرف حق رو زدی

  6. کریم می گوید

    بعد ازجنگ تحمیلی تنها رئیس جمهوری که توانست عدالت را برقرار کنه آقای دکتر احمدی نژاد
    بود که امیدوارم دوباره برای برقراری مجدد عدالت
    برگردد الهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یدیه.

  7. سیدرضا حسینی می گوید

    سلام
    دعای بسیار جامع و مختصری ست
    همه اش قرآنی ست و حرفهای خوب و معنی دار
    مهم تر از اینها، تفکر و عملکرد آقای دکتر احمدی نژاد است که نزدیکترین تفکرها به خداست .
    خدا حافظشان باشد

  8. مهدی می گوید

    دوستان سلام. توجه داشته باشید بحث نقد عملکرد جناب احمدی نژاد دراینجا مطرح نشده که زنده باد و مرده باد راه انداختید. مسئله این هست که دعایی که الان در جامعه جا افتاده اصالت روایی از معصوم دارد یا ندارد.

  9. سادات می گوید

    جناب! ترکیب دو دعا که معنای واحدی را می رساتد و از طرفی تبلیغ برای خضرت حجت ارواحنا فدا است. چه ایرادی دارد. این همه حب و بغض برای چه؟؟؟ در خیلی از تواشیح و … دعاها را با هم ترکیب می کنند و زیبا هم می شود و تاثیرگذار!، شما را چه می شود!!!به فرمایش یکی از کاربران گرامی از حضرت حجت خجالت نمی کشید؟؟؟
    ضمن این که تنها رئیس جمهوری بود که در همه جا چه داخل کشور و یا خارج کشور، چه در حضور دوست و چه در مقابل دشمن، کلامش را با نام خدا و نام حضرت بقیه الله شروع می کرد. این جنبه های مثبت یک انسان است و شما خصمانه برخورد می کنید!!!…؟؟؟

  10. علی شفیعی می گوید

    یه نکته میگم
    هروزیی که تونستی دلی رو شاد و لبی رو خندان و گرسنه ایی را سیر بدون همون روزت امام زمان (عج) _امیدوارم مثل همیشه خدا حافظ مردم و ملت ایران باشه
    نمیخوام بگم فلانی خوب یا بد / اما تا دستش باز بود در حق ملت کوتاهی نکرد

  11. ناشناس می گوید

    توهم زدین همتون

  12. آریو می گوید

    سلام. در جواب بعضی ها که به شما انتقاد کردند در رابطه با احمدی‌نژاد همین بس که بگم احمدی‌نژاد که خود را در هاله ای از نور میدید در ۸ سال رئیس جمهوریش حدود ۸۰۰ میلیارد دلار نفت فروخت ولی متاسفانه در زندگی مردم هیچ تغییری مثبت و سازنده دیده نشد.

  13. عباس یزدی می گوید

    یعنی اگر دو تا دعا را با هم بخونيم دعامون باطله؟

    واقعا امام زمان همچنین یارانی داره؟

    همونجا بشین تا بیاد

    فقط بدان حضرت که تشریف آوردند. کاسبی ات کساد میشه ‌

  14. حامد می گوید

    دوست عزیز سلام
    خواندن یعنی چی دوست من؟!
    و اما یادتون نره اونهایی که امروز پشت کردن به دکتر احمدی نژاد عزیز، همون هایی هستن که سینه چاک می کردند یروزی برای دکتر و متاسفانه انحراف این افراد بخاطر دم دمی مزاج بودن و عدم ثبات در اعتقاد و نشناختن دین و تحریف و بدعت هاست.
    اما بطن دعا از فضائل و رساندن پیام یک منتظر است در کوتاه ترین جمله که تلخیص محسوب می شود و این هنر یک فرد آگاه به دین است. هنری که پشت تریبون سازمان ملل به نمایش گذاشته شد برای جهانیان.
    فإن حزب الله هم الغالبون

  15. ناشناس می گوید

    اتفاقا چیزهای مثبت در زندگی مردم دیده شد

  16. آیت الله خوشنام وند می گوید

    بنام خداوند سبحان.
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
    سلام و درود خداوند سبحان بر تمامی کسانیکه در راه رضای خداوند متعال قدم برمیدارند ودر این راه،دل در گرو شیطان نداده و سعادت اخروی را به دنیایِ فانی ترجیح میدهند..واما بعد…من دکتر احمدی نژاد را دوست دارم و قبول شان دارم،اما نه همه کارها،و حرف هایش را،در بحث کار یعنی ریاست جمهوری واقعا تلاش کردند،پاک دست بودند و یار فقرا وخارِ چشمِ دلال جماعت.اما در بحث گوش فرا دادن به فرامین رهبری معظم انقلاب،ایشان نمره قبولی نگرفتن.ایشان بایستی دو نفر از اطرافیانش را کنار میگذاستن،تا بهتر حقیقت،برایش نمایان شود.علی ایها الحال باز هم برای ما عزیز و قابل احترام هستند.خداوند متعال ایشان را حفظ کند تا در راه خدمت به اسلام و انقلاب و امام و رهبری معظم انقلاب قدم بردارند..والعاقبه للمتقین آیت الله خوشنام وند

  17. ناشناس می گوید

    یکنفره مانده از این قوم که بر میگردد

  18. ناشناس می گوید

    خدا کنه هرکسی داره تو این نظام اسلامی به مردم ظلم می‌کنه روز خوش نبینه آقا صاحب الزمان (عج) فرجی کن و این مردمان ظالم رو نابود کن با اینکه مردمان بدبخت هر روز بدبخت تر میشن خدا لعنت کنه هرچی آدم ظالم رو که به فکر مردم نیستن

  19. ناشناس می گوید

    تو این مملکتی که من جوان می‌خوام ساختمان درست کنم باید هزار برابر پول بدم شهرداری و بیمه کارگری رو هزار برابر کردن از کجا بیارم خونه درست کنم خدا کنه هر کسی پشت این همه گرونی هست نیست و نابودش کنه
    همون زمان آقای دکتر احمدی نژاد خوب بود خونه و هر چی که فکرش کنید ارزون بود
    تمام مسکن های ملی رو آقای احمدی نژاد دستورش دادن

  20. ناشناس می گوید

    تو به هر کسی که دوست دارید جلو این همه گرونی رو بگیرید

    بیمه ساختمان هم هزار برابر کردید برید درست کنید………
    تا برگرده به قیمت قبل مردم والا گناه دارن………
    بذارید مردم از دست شما راحت زندگی کنننن………..

  21. خادم الحسين می گوید

    اومديم يه اللهم عجل لوليك الفرج سرچ كنيم با اعراب صحيح و آماده ببين كجا كشيده شده 😂😂😂،خجالت بكشين بدعت نذارين تو دين،دينو سپر نكنين،از دين پول در نيارن،دينو تحريف و تحميل نكنين،خيلي دغدغه دارين فقط اطلاعات رو بازنشر كنين.

  22. مهنا می گوید

    ،😀😀😀😀

  23. ناشناس می گوید

    باسلام واحترام به همه عزیزان درروایات خیلی معروفه امام صادق.ع.دعای غریق رابه یکی ازیاران آموزش میداد«یاالله یارحمن،یارحیم،یامقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک»آن بنده خدادرتکراراین دعابعدازمقلب القلوب..یک والابصاراضافه کرد..که حضرت دراینجااعتراض کردند،وفرمودنددردعاهاهیچ کلمه ای را اضافه نکنید.وآن دعای معروف که بنده هم درمحاورات ومکاتبات زیاداستفاده میکنم،ازقضای روزگارآقای احمدی نژادکه خداوندهمه ماراموردهدایت قراردهد.ایشان هم اکثرسخنرانی خودرادرزمان ریاست جمهوریش این دعارامیخواندندشایدباتوجه به تذکرامام صادق درست نباشد.بایدمتخصصین امرنظربدهد.

  24. هدائی می گوید

    تا روزی که نفس میکشم و جان در بدن دارم، در خدمت اهداف استاد محمود احمدی نژاد هستم.یاور حقیقی مظلومان،ایشان هستند.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.