مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

حکومت امام زمان و ستمگری در آن دوران!

۴

 

آیا بعد از استقرار حکومت آن حضرت (عج) ستمگری در جامعه یافت می‏ شود؟

شاخصه‏ ی حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) برقراری صلح و امنیت و عدالت در سراسر گیتی و برچیدن بساط فساد، تباهی، ظلم، جور، جنایت و ستمگری است، چنان که هدف اساسی تمامی انبیا نیز همین بوده است، لکن موفقیت آن بزرگواران در زمان خودشان و اوصیای آنها پس از ایشان، چندان چشمگیر نبود، ولی برقراری صلح و امنیت جهانی بخشی از وعده‏های تمامی آنها بوده و فطرت پاک همه‏ی انسان‏ها، در طول تاریخ نیز، در انتظار چنین ایامی، با این خصیصه عالی بوده‏است.

پس، از آن جا که خداوند تبارک و تعالی و انبیا و اوصیا، معصوم اند و هیچ گاه خُلف وعده نکرده و بی جهت مردم را امیدوار ننموده و منتظر نگه نمی‏دارند، حتماً این وعده محقق خواهد شد، آن هم با این ویژگی چشمگیر متعالی. بلکه می‏توان تحقق آن روزگار رهایی را، هدف آفرینش انسان قلمداد نمود. روزی که با رحمت الاهی همه، امت واحده گشته و تحت پرچم توحید درآمده و کفر و شرک و نفاق برچیده می‏شود.(۱)

احادیثی که صراحتاً یا تلویحاً به این امر اشاره دارند بسیار فراوان‏اند؛ از جمله: امام عسکری (ع) به فرزندشان (عج) می‏فرمایند: “فرزندم! گویی تو را می‏بینم، هنگامی که نصرت خدا بر تو نازل شده و فرج هموار شده و شکوه و عظمت تو اوج گرفته،. . .

در این هنگام فجر دولت حق می‏دمد و تاریکی باطل از صحنه‏ ی گیتی برچیده می‏ شود. خداوند با دست تو کمر ستمگران را می‏شکند، شعایر دین را باز می‏گرداند، آفاق جهان را روشن می‏سازد، آرامش و صلح را از کران تا کران برقرار می‏کند. . . . دشمنانت خوار و زبون و دوستانت عزیز و پیروز می‏شوند. در روی زمین از ستمگران، جنایتکار و منکران طغیانگر و دشمنان تجاوزگر و مخالفان عنادگر احدی باقی نمی‏ماند؛ زیرا هر کس به خدا توکل کند، خداوند او را کفایت نماید، همانا خداوند امر خود را به پایان می‏رساند و وعده و قضای حتمی خویش را محقق خواهد نمود. همانا خداوند برای هر چیزی تقدیری قرار داده است. (۲)(۳)

۱) هود، ۱۲۳، ۱۱۸.

۲) بحار، ج ۵، ص ۳۵؛ وفاه العسکری، ص ۴۹؛ منقول از، روزگار رهایی، ج ۱، ص ۵۳۰، ۵۳۱؛ نیز ر. ک: همان، ص ۷۳، ح ۵ ؛ ص ۶۲۵، ح ۸۴۴.

۳) طلاق، ۳.

اشتراک گذاری

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.