مهدویت"منجی"امام زمان"موعود"انتظار"متن و عکس مهدوی"شعرمهدوی"مدعیان دروغین مهدویت"انتظار"منتظر"شعرمهدی

امام زمان چه کسانی را دوست دارد؟

از کجا بفهمیم امام زمان(عج) دوستمان دارد؟
امام زمان چه کسانی را دوست دارد؟

باید بدانیم که امام، پدری مهربان و برادری دلسوز است، امام همه شیعیان را دوست دارد و برای هدایت و سعادت آنها دعا و تلاش می‌ کند.

البته در این میان شیعیانی را بیشتر دوست دارد که می‌ کوشند افرادی صالح و با معنویت باشند. با رعایت موارد زیر، می‌ توان به دوستی آن حضرت امید داشت:

۱. در مقام علم و عقیده هر روز بر معرفت دینی خود بیفزاییم و در جلسات سخنرانی و علمی شرکت کنیم و در شناخت مقام امامت و شخص امام زمان(ع) (با مطالعات فراوان) کوشا باشیم.

۲. در مقام عمل اولین چیز انجام دادن واجبات و ترک گناه و معصیت است. ارتکاب معصیت در محضر امام زمان(ع) باعث آزرده شدن دل ایشان می‌ شود و وقتی پرونده اعمال به محضر ایشان برده می‌ شود، از ما دلگیر می‌ گردد.

قدم دوم انجام وظیفه است، بهترین راه نزدیکی به آن حضرت و جلب رضایت ایشان، این است که هر کس هر شغل و وظیفه‌ ای که دارد، آن را به دقت و سلامت انجام دهد. کسی که وظیفه خود را ترک کند یا ناقص انجام دهد و در عوض آن بخواهد کار نیک دیگری انجام دهد، راهی کج رفته است.

قدم بعدی ایجاد ارتباط معنوی با امام است؛ یعنی، بکوشیم همیشه به یاد امام زمان(ع) باشیم صبح را با دعای عهد شروع کنیم، در نماز‌هایمان برای آن حضرت دعا کنیم، دعای فرج را در هر فرصتی بخوانیم. دعای ندبه، زیارت آل یاسین و دعاهای دیگر را با توجه به معنا و حضور قلب بخوانیم، صدقه دادن برای سلامتی ایشان، زیارت از طرف ایشان و دعا برای سلامتی و تعجیل فرج آن حضرت، شرکت در مراسم منسوب به ایشان و … راه‌ های ایجاد ارتباط معنوی با امام است و می‌ توان بعد از مدتی آثار بسیار مثبت آن را دید و این خود نشان دوست داشتن امام است. اما باز تاکید می‌ شود همه این کارها بعد از ترک گناه و عمل به وظیفه و نقش خویش در جامعه و خانواده اثربخش است؛ وگرنه پوستی بی مغز و خاصیت خواهد بود.

اشتراک گذاری
1 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    آیا امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف با دختران دوست می شود

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.